İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2061 | İstatistik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN Prof. Dr. SELİM ZAİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | istatistiğin temel konularını anlamak ve tanımlayıcı istatistiklerin hesaplamaları ile birlikte kullanım alanlarını görmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi tamamlayan öğrenci, 1. veriyi sınıflandırarak okuyup yorum yapabilir 2. tanımlayıcı istatistikleri Excel aracılığı ile hesaplayıp görselleştirebilir ve bu özet ölçütleri yorumlayabilir 3. temel olasılık konusunu anlayabilir 4. rassal değişkenleri ve bu rassal değişkenlerin olasılık dağılımlarının temelini tanımlayabilir 5. Excel programında olasılık ve olasılık dağılımları ile ilgili araçları kullanabilir |
Giriş ve Veri toplama Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Kategorik Verinin Düzenlenmesi) Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Frekans dağılımı) Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Numerik Verinin Düzenlenmesi) Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Merkezi Eğilim Ölçütleri) Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Varyasyon Ölçütleri) Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Z-değeri ve Dağılımın Şekli) Temel Olasılık (Kavramlar) Temel Olasılık (Kavramlar, Basit ve Ortak Olasılık) Temel Olasılık (Koşullu Olasılık) Kesikli Olasılık Dağılımları (Temel Kavramlar ve Beklenen Değer) Kesikli Olasılık Dağılımları (Binom ve Possion Dağılımı) Sürekli Olasılık Dağılımları (Normal Dağılım) Sürekli Olasılık Dağılımları (Uniform ve Üstel Dağılım) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve veri toplama | |
2) | Verinin Tanımlanması için Grafik Kullanımı | |
3) | Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması | |
4) | Verinin tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması Varyasyon ölçütleri Şekil Ölçütleri Z-skoru | |
5) | Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması (kovaryans) | |
6) | Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması - Excel uygulaması | |
7) | Olasılık Yöntemleri | |
8) | Olasılık Yöntemleri | |
9) | Olasılık Yöntemleri | |
10) | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
11) | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
12) | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
13) | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
14) | Ortak Olasılık Dağılımları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Statistics for Business and Economics, Paul Newbold, William L. Carlson and Betty Thorne, 9th Edition, Pearson. (NCT) |
Diğer Kaynaklar: | • Statistics for Business and Economics, Paul Newbold, William L. Carlson and Betty Thorne, 9th Edition, Pearson. (NCT) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 5 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 5 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 1 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 5 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 2 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 4 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 5 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 5 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 3 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 3 |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 4 |