ECO2061 StatisticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2061 İstatistik Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Prof. Dr. SELİM ZAİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: istatistiğin temel konularını anlamak ve tanımlayıcı istatistiklerin hesaplamaları ile birlikte kullanım alanlarını görmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi tamamlayan öğrenci,

1. veriyi sınıflandırarak okuyup yorum yapabilir
2. tanımlayıcı istatistikleri Excel aracılığı ile hesaplayıp görselleştirebilir ve bu özet ölçütleri yorumlayabilir
3. temel olasılık konusunu anlayabilir
4. rassal değişkenleri ve bu rassal değişkenlerin olasılık dağılımlarının temelini tanımlayabilir
5. Excel programında olasılık ve olasılık dağılımları ile ilgili araçları kullanabilir

Dersin İçeriği

Giriş ve Veri toplama
Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Kategorik Verinin Düzenlenmesi)
Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Frekans dağılımı)
Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Numerik Verinin Düzenlenmesi)
Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Merkezi Eğilim Ölçütleri)
Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Varyasyon Ölçütleri)
Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Z-değeri ve Dağılımın Şekli)
Temel Olasılık (Kavramlar)
Temel Olasılık (Kavramlar, Basit ve Ortak Olasılık)
Temel Olasılık (Koşullu Olasılık)
Kesikli Olasılık Dağılımları (Temel Kavramlar ve Beklenen Değer)
Kesikli Olasılık Dağılımları (Binom ve Possion Dağılımı)
Sürekli Olasılık Dağılımları (Normal Dağılım)
Sürekli Olasılık Dağılımları (Uniform ve Üstel Dağılım)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve veri toplama
2) Verinin Tanımlanması için Grafik Kullanımı
3) Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması
4) Verinin tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması Varyasyon ölçütleri Şekil Ölçütleri Z-skoru
5) Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması (kovaryans)
6) Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması - Excel uygulaması
7) Olasılık Yöntemleri
8) Olasılık Yöntemleri
9) Olasılık Yöntemleri
10) Kesikli Olasılık Dağılımları
11) Kesikli Olasılık Dağılımları
12) Sürekli Olasılık Dağılımları
13) Sürekli Olasılık Dağılımları
14) Ortak Olasılık Dağılımları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Statistics for Business and Economics, Paul Newbold, William L. Carlson and Betty Thorne, 9th Edition, Pearson.
(NCT)
Diğer Kaynaklar: • Statistics for Business and Economics, Paul Newbold, William L. Carlson and Betty Thorne, 9th Edition, Pearson.
(NCT)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Küçük Sınavlar 3 1 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 5
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 5
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 1
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 5
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 2
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak 4
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 3
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek 5
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek 5
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 3
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak 3
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 3
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 4