İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2212 | Makroekonomi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BÜLENT ANIL Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere makroekonomi ve piyasalardaki makroekonomik dengeleri analiz edebilecekleri temel bilgi ve kavramların öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel kavramlar 2. Toplam talep 3. Kısa vade analizi 4. İşgücü piyasası ve ücretler 5. Orta vade analizi 6. Phillips eğrisi, enflasyon ve işsizlik 7. Para arzı 8. Açık ekonomi 9. Açık ekonomilerde iktisat politikaları 10. Diğer para birimleri ve ekonomi üzerinde etkileri |
Temel makroekonomik kavramlar Toplam talep ve IS/LM modeli Para teorisi IS/LM modeli ve mali ve para politikaları üzerinde etkileri İşsizlik ve reel ücretler İşgücü piyasası Toplam talep ve toplam arz, orta vade yaklaşımları Toplam talep ve toplam arzın mali ve para politikaları üzerinde etkileri Phillips eğrisi, stagflasyon Para arzı teorisi Büyüme reel faizler, bono ve hisse senedi fiyatlamaları Alım gücü ve döviz piyasası Döviz piyasası rejimleri Mali kurallar Enflasyon hedefleme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temek makroekonomik meseleler | |
2) | Toplam talep ve Keynesyen model | |
3) | Likidite tercihi teorileri | |
4) | IS-LM modeli, kısa dönemde maliye ve para politikalarının etkileri | |
5) | İşgücü piyasasında istihdam ve reel ücretlerin belirlenmesi | |
6) | Toplam arz modelleri, maliye ve para politikalarının orta ve uzun vadede etkileri. Keynesyen ve Klasik iktisat. | |
7) | Kısa ve uzun dönem Phillips eğrisi. Stagflasyon(Durgunluk içinde enflasyon) | |
8) | Fedakarlık oranı, paranın miktar teorisi | |
9) | Büyüme olgusu | |
10) | Reel faizler, bugünkü değer, tahvil ve hisse senedi fiyatlarının belirlenmesi | |
11) | Refah etkileri, Modigliano ve Friedman modelleri | |
12) | Beklentileri içeren IS-LM. Politika etkileri. | |
13) | Satın alım gücü paritesi, faiz paritesi koşulu, dışa açıklık ve Keynesyen modeli dışa açıklık, para piyasaları ve IS-LM modeli. Politika etkileri. Sabit ve esnek kur rejimleri, politika üzerinde etkileri. | |
14) | Mali kurallar: Denk bütçe, altın kural, istikrar ve büyüme paktı, enflasyon hedeflemesi, Merkez Bankası bağımzsızlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | O.Blanchard “Macroeconomics”, Prentice Hall, 5th Edition 2011 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 4 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 1 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 1 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 1 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |