EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2211 | Mikroekonomi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ekonomistlerin mikroekonomik konuları incelerken kullandıkları analitik çerçeveyi tanıtmaktır. Ekonomi, "bir toplumun sınırlı kaynaklarını mal ve hizmet üretmek, ticaretini yapmak ve tüketmek için nasıl kullandığının incelenmesi" olarak tanımlanabilir. Resmen, bireyler ve firmalar gibi ekonomik karar vericilerin motivasyonları ve karşılaştıkları kısıtlamalarla ilgileniyoruz. Alanın para ve iş çalışmalarında çok faydalı olmasına rağmen, aynı zamanda çok yönlü olduğunu ve birçok sosyal konunun analizinde de faydalı bir araç sağladığını anlaşılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • kişisel ve ticari kararlara ekonomik akıl yürütmeyi uygulama becerisini edinecek ve ekonomik kavramların kamu ve özel kaynakların rekabet eden kullanımlar arasında yönetimini ve dağıtımını nasıl etkilediğini anlayabilecek, • bazı karar alma problemlerini inceleyecek ve çözmek için pratik araçlar öğrenecektir - örneğin ekonomik ilişkileri ifade edebilecek ve ekonomik değişkenlerdeki değişikliklerin sonuçlarını tahmin etmek için diyagramları kullanabilecek, • ekonomik kavramları gerçek dünya durumlarına uygulama becerisini geliştirecek, • fırsat maliyeti; kişisel çıkar (teşvikler); arz ve talep; piyasa yapısı ve fiyat üzerindeki etkisi; marjinal analiz ve diğer kavramları hedefleyen dışsallıklar ve mülkiyet hakları gibi ekonomik kavramların anlamı ve alakalılığı konusunda bilgi sahibi olacaktır. |
Dersin öğretim yöntemleri Ders Anlatımı, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Bireysel Çalışma, Farklılaştırma, Tartışma ve Problem Çözme şeklindedir. Giriş Arz ve Talep Tüketici seçim teorisi Firma ve sektörel talepler Tüketici seçim teorisi uygulamaları Üretim teorisi Maliyet teorisi Piyasa yapıları: Tam rekabetçi piyasa Tam rekabetçi piyasa modelinin uygulamaları Tekelci piyasalar Fiyat ayrımcılıkları Tekelci rekabet ve oligopol piyasalar Asimetrik bilgi teorisi Kamu malları ve dışsallıklar Dersin Öğretim yöntemleri • Bireysel Çalışma • Farklılaştırma • İş Birliğine Dayalı Öğrenme • Okuma • Tartışma • Problem Çözme • Anlatım |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Arz ve Talebin Temelleri | |
3) | Tüketici Davranışı | |
4) | Bireysel ve Pazar Talebi | |
5) | Belirsizlik ve Tüketici Davranışı | |
6) | Üretim | |
7) | Üretim Maliyetleri | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Kar Maksimizasyonu, Rekabetçi Arz ve Faktör Talebi | |
10) | Rekabetçi Piyasaların Analizi | |
11) | Pazar Gücü: Tekel ve Monopson | |
12) | Piyasa Gücüyle Fiyatlandırma | |
13) | Tekelci Rekabet ve Oligopol | |
14) | Oyun Teorisi ve Rekabet Stratejisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Microeconomics, Pearson, 9th Edition, Author(s): Robert S. Pindyck, Daniel Rubinfield; ISBN-13: 978-1-292-21331-6 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 38 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 143 |
Ara Sınavlar | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 187 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 4 |
2) | Piyasaların, endüstrinin ve piyasa düzenleme politikalarının özelliklerini anlama. | 4 |
3) | Farklı ekonomik bakış açılarını anlayarak küresel ekonomik olayları açıklama yeteneği kazanma. | 4 |
4) | Siyasetin ekonomiye etkisini ve ekonominin siyasete etkisini analiz etme yeteneği. | 3 |
5) | Ekonomik sorunlara çözüm üretme ve karşıt politika önerilerini değerlendirme yetkinliği kazanma. | 3 |
6) | Yeni ekonomik gelişmeleri ve yaklaşımları anlama ve değerlendirme. | 3 |
7) | Ekonomik haberleri ve gelişmeleri yazılı, sözlü ve grafiklerle aktarabilme becerisi kazanma. | 4 |
8) | Ekonomik sorunlara yönelik planlı çözümler üretme yetkinliği. | 5 |
9) | Sayısal ve sözel becerileri kullanarak ekonomik varsayımları destekleyici bulgular sunma yetkinliği. | 4 |
10) | Yabancı dil kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri takip etme ve meslektaşlarla iletişim kurabilme yetkinliği. | 5 |