ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1162 | Sosyal Bilimler için Matematik II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere matematiksel bir temel sağlamak; öğrencilerin matematik bilgi ve becerilerini artırmak ve onları matematikte daha ileri çalışmalara hazırlamaktır. Bu ders boyunca öğrencilere aşağıdaki konular tanıtılacaktır; limitler, türev, integral, çok değişkenli hesap ve uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Matematik alanındaki bilgi ve becerilerini geliştirebilir ve bu alanında daha ileri çalışmalara hazırlanabilir. 2.. Limit ve sürekliliği uygulayabilir. 3.. Türevi tanımlayıp, türev kurallarını uygulayabilir. 4.. Marjinal gelir, marjinal maliyet, marjinal tüketim eğilimi kavramlarını anlayabilir ve ekonomik esneklik kavramını analiz edebilir. 5.. Eğrileri çizebilir; maksimizasyon ve minimizasyon içeren durumları modelleyip çözebilir. 6.. İki veya daha fazla bağımsız değişkenin fonksiyonlarını tanımlayıp değerlendirebilir; Lagranj çarpanlarını içeren problemleri çözebilir. 7.. Ters türevleri ve belirsiz integrali tanımlayabilir; temel integral formüllerini uygular; ve belirli integralleri değerlendirebilir. |
Dersin temel felsefesini uygulama yapmak oluşturmaktadır. Webinarlar vasıtası ile öğrenciler, ders anlatımı ile ilgili konuyu öğrenir; problem saatleri vasıtası ile o konuda pek çok örnek çözerek konuyu perçinleme imkanına sahip olurlar. Problem saatlerinde kalabalık olmayan sınıflar sayesinde öğrencilerin kendi sorularını sorması teşvik edilir; gerekirse ders tekrarı yapılabilir. Webinarlar sırasındaki 3 quiz ile dönem boyunca ders takibi sağlanır ve öğrencilerin eksiklerini görebilmesi beklenir. Ancak 3 quizden 2 tanesi değerlendirmede hesaplanarak öğrencilerin sınav kaçırma ve/ya 1 sınavdan başarısız olsa dahi dersi bırakmaması amaçlanır. Final sınavında dönem boyunca öğretilen tüm konuları kapsayan sorular sorulur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Limit ve Süreklilik | |
2) | Limit ve Süreklilik | |
3) | Türev | |
4) | Türev | |
5) | Türev Konuları | |
6) | Türev Konuları | |
7) | Eğri Çizimi | |
8) | Eğri Çizimi | |
9) | Eğri Çizimi | |
10) | İntegral | |
11) | İntegral | |
12) | İntegral | |
13) | Çok Değişkenli Kalkülüs | |
14) | Çok Değişkenli Kalkülüs |
Ders Notları / Kitaplar: | Introductory Mathematical Analysis, by Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood 13th ed. (or 14th ed.) (IMA) |
Diğer Kaynaklar: | https://www.statlearning.com |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 40 | 80 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | 1 |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 1 |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | 2 |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | 1 |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | 1 |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | 1 |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir | 1 |