İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1212 | İktisada Giriş II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN Doç. Dr. EMİN KÖKSAL Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders makroekonomi hakkında kapsamlı bir anlayış sunma hedefindedir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayabilir. 2. Gayri Safi Yurtiçi Hasıla ve enflasyonu hesaplayabilir. 3. İşsizlik türlerini tanımlayabilir. 4. Ekonomik büyüme için para ve faiz oranlarının rolünü açıklayabilir. 5. Açık ekonomi makroekonomisinin temel kavramlarını tanımlayabilir. |
Ulusal hesaplar, Yaşam maliyetleri, Ekonomik büyüme ve refah, Finansal piyasalar, İşsizlik ve istihdam, Para politikası, Açık ekonomi, Para ve maliye politikası, Phillips eğrisi ve enflasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Milli gelirin ölçülmesi | |
2) | Hayat pahalılığının ölçülmesi | |
3) | Üretim ve büyüme | |
4) | Tasarruf, yatırım ve finansal sistem | |
5) | İşsizlik ve işsizliğin doğal düzeyi | |
6) | Parasal sistem | |
7) | Parasal büyüme ve enflasyon | |
8) | Ders Tekrarı | |
9) | Açık ekonomi makroiktisadı: Temel kavramlar | |
10) | Açık ekonominin makroiktisadi teorisi | |
11) | Toplam talep ve toplam arz | |
12) | Para ve maliye politikasının toplam talep üzerindeki etkisi | |
13) | Enflasyon ve işsizlik arasındaki kısa dönemli değiş tokuş | |
14) | Ders tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Principles of Economis, N. Gregory Mankiw, South-Western College Pub; 6 edition |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 16 | 48 |
Uygulama | 13 | 1 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | 130 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 5 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 5 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 2 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 2 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 1 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 2 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 2 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 3 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 3 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 1 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 2 |