EUR4414 Current Issues in European Union PoliticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR4414 Avrupa Birliği Siyasetinde Güncel Sorunlar Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SELCEN ÖNER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, AB siyasetindeki ve Türkiye-AB ilişkilerindeki güncel gelişmelerin analiz edilmesini amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. AB siyasetindeki güncel konuları değerlendirir.
2. AB projesindeki yakın dönemde görülen zorlukların, dönüşümlerin ve gelecek beklentilerini analiz eder.
3. Türkiye-AB ilişkilerindeki güncel dönüşüm ve zorlukları tartışır.
4. Rusya Ukrayna Savaşı’nın AB siyasetine etkilerini yorumlar.
5. Yükselen popülizm ve radikal sağın Avrupa siyasetindeki etkilerini kavrar.

Dersin İçeriği

Bu ders AB siyasetindeki ve Türkiye-AB ilişkilerindeki güncel konularla ilgili başlıkların analiz edilmesi için hazırlanmıştır. Bu başlıklar arasında Brexit, popülizm ve radikal sağın yükselişinin AB siyasetine etkileri, Macaristan ve Polonya’da demokratik gerileme ve artan otoriterleşme, Dijital Ajanda, Yeşil Mutabakat, AB’de farklılaştırılmış entegrasyon tartışmaları, Türkiye-AB ilişkilerinde son dönemdeki zorluklar ve Rusya-Ukrayna Savaşı’nın AB siyasetine etkileri yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve ders programının öğrencilerle birlikte incelenmesi.
2) AB’de Göç Krizi Estevens, Joao, “Migration Crisis in the EU: Developing a Framework for Analysis of National Security and Defence Strategies”, Comparative Migration Studies, Vol 6, No28, 2018. Fine, Shoshana, “All at Sea: Europe’s Crisis of Solidarity on Migration”, ECFR, October 2019.
3) Göç Krizi Sonrası Türkiye-AB ilişkilerinin dönüşümü Benvenuti, Bianca, “The Migration Paradox and EU-Turkey Relations”, IAI Working Papers, 2017. Öner, S., “Turkey as a Strategic Partner of the EU during the Refugee Crisis: The Challenges and Prospects”, Timofey Agarin and Nevena Nancheva (Eds.), A European Crisis: Perspectives on Refugees, Solidarity and Europe, Stuttgart: ibidem-Verlag Pub., 2018. Adar, Sinem and Püttmann, Friedrich, “Making EU-Turkey Cooperation on Migration Sustainable”, SWP Comment, 2022, https://www.swp-berlin.org/en/publication/making-eu-turkey-cooperation-on-migration-sustainable
4) Brexit Barbara Lippert, “The EU after Brexit: Renewed Debate about Enlargement and Deepening”, SWP Comment, No.12, February 2021. European Movement International, “The Consequences of a British Exit from the EU”, https://europeanmovement.eu/wp-content/uploads/2016/05/EMI_16_PolicyPosition_Brexit_17_VIEW_FINAL.pdf, Tim Oliver, “What happens next?”, LSE ideas, June 2016.   
5) Avrupa Siyasetinde Yükselen Popülizm ve Radikal Sağ Partiler “The New Radical-Right: Violent and Non-Violent Movements in Europe”, Institute for Strategic Dialogue Briefing Paper, London: February 2012. Öner, S., “Europe of Populist Radical Right and the Case of Lega of Salvini: Pioneer of a Parochial Europe?”, European Politics and Society, 2020. Öner, S., “Different Manifestations of the Rise of Far-right in European Politics: The Cases of Germany and Austria”, Marmara Journal of European Studies, Vol.22, No.2, 2014, pp.85-106.     
6) Avrupa Siyasetinde Yükselen Popülizm ve Radikal Sağın Türkiye-AB İlişkilerine Etkisi Öner, S. and M. G. Özerim, “What Makes Turkey and Turkish Immigrants a Cultural Polarization Issue in Europe?: Evidences from the European Populist Politics”, in C. Norocel et al. (Eds.), Hope and Nostalgia at the Intersection between Culture and Welfare, New York: Springer, 2020.
7) Macaristan ve Polonya’da Demokratik Gerileme Adam Holesch & Anna Kyriazi, “Democratic Backsliding in the EU: The Role of the Hungarian-Polish Coalition”, East European Politics, 2021.
8) Vize
9) Yeşil Mutabakar ve AB’nin Dijital Ajandası European Commission, 2021, https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/european-green-deal_en Alicja Sikora, “European Green Deal: Legal and Financial Challenges of the Climate Change”, ERA Forum, 2021. https://link.springer.com/article/10.1007/s12027-020-00637-3 European Commission, “Shaping Europe’s Digital Future”, https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/communication-shaping-europes-digital-future-feb2020_en_3.pdf “Digital Agenda for Europe”, European Parliament, https://www.europarl.europa.eu/ftu/pdf/en/FTU_2.4.3.pdf
10) Dışsal Farklılaştırılmış Entegrasyon ve Türkiye-AB ilişkilerinde Esnek Entegrasyon Modelleri Karakaş, Cemal, “EU-Turkey: Integration without Full Membership or Membership without Full Integration? A Conceptual Framework for Accession Alternatives”, Journal of Common Market Studies, Vol.51, No.6, 2013. Cianciara, A. and A. Szymanski, “Differentiated Integration: Towards a New Model of EU-Turkey Relations?”, Turkish Studies, 2019. Saatçioğlu, B., et al., FEUTURE Synthesis Paper: “The Future of EU-Turkey Relations: A Dynamic Association Framework amidst Conflictual Cooperation”, March 2019.
11) Pandemi sonrası AB “The Geopolitical Implications of the Covid-19 Pandemic”, European Parliament ,2020 https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2020/603511/EXPO_STU(2020)603511_EN.pdf
12) PESCO, Strategic Compass and EU Defence Policy Daniel Fiott, Gustav Lindström, “Strategic Compass: New Bearings for EU Security and Defence?”, Chaillot Paper, December 2021. https://www.iss.europa.eu/sites/default/files/EUISSFiles/CP_171_0.pdf
13) Rusya-Ukrayna Savaşı’nın AB Siyasetine Etkisi Dempsey, Judy, “Russia’s Invasion has Become a Watershed Moment for Germany”, Carnegie Europe, March3 ,2022. https://carnegieeurope.eu/2022/03/03/russia-s-invasion-has-become-watershed-moment-for-germany-pub-86553 Rosa Balfour, et al., “ Russia’s Invasion of Ukraine Changes Everything”, Carnegie Europe, Feb. 2022, https://carnegieeurope.eu/strategiceurope/86525
14) Dersin genel değerlendirmesi ve öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 15
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 131.5
Sunum / Seminer 1 0.5
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler