EUR4352 Intellectual Property RightsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR4352 Fikri Mülkiyet Hakları Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) fikri mülkiyet hakkı kavramı Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
2) uluslararası anlaşmalar ve düzenlemeler Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
3) patent hukuku ve faydalı model Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
4) marka hukuku Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
5) endüstriyel tasarım hukuku Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
6) coğrafi tanımlar Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
7) ilgili haklar Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
8) telif hakkı Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
9) telif hakkı ve internet Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
10) fikri mülkiyet hakları ve serbest dolaşım kuralları Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
11) fikri mülkiyet hakları ve rekabet politikası Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
12) hakların tüketilmesi Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
13) fikri mülkiyet hakları ve örnek konular Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
14) fikri mülkiyet hakları ve örnek konular Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
15) tekrar Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
16) final sınavı Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Reading:
Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. (ISBN: 9781904501527)

Recommended Readings:
Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law (ISBN 04
0199264309)
David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property (ISBN: 0273604228)
Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Sunum / Seminer 1 32 32
Küçük Sınavlar 3 6 18
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.