DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR4442 | Bölgesel Politika ve Kırsal Kalkınma | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, AB ülkelerindeki bölgesel politika ve bölgesel kalkınma hakkında teorik altyapı sunmak, tema ve kuralları kavratmak amacını taşır. Bu derste öğrenciler AB fikrine, bölgesel politikalarına ve evrimine, kurumlarına, mekanizmalarına ve finansmanına vakıf olacaktır. Dersin önemli bir kısmı seçili ülkelerde bölgesel kalkınmaya dair güncel meseleler ve önceliklere dayalıdır. Vaka analizleri üzerine yapılandırılan ders, başarı hikayelerine odaklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. AB bölgesel politikasını, temellerini ve kurallarını kavrar; 2. Bölgesel politika araçları hakkında bilgi edinir; 3. Bölgesel kalkınmanın faktörlerini tespit edebilir; 4. Seçili ülkeleri bölgesel politika özelinde karşılaştırma becerilerine sahiptir; 5. Entegrasyon teorilerini AB ampirik çalışmalarına uygulayabilir. |
Avrupa Birliği’nde bölgelerin ve bölgeselleşmenin evrimi; bölgesel kalkınmanın temelleri; AB Bölgesel Politika enstrümanları ve Türkiye’nin bu politikaya yönelik adaptasyon çabaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Avrupa Bütünleşmesinin Tarihsel Evrimi | |
3) | AB kurumları ve AB bütçesinin yönetimi | |
4) | AB bölgesel politikası: Genel Bakış | |
5) | Ortak Tarım Politikası ve kırsal kalkınma paradigmasının ortaya çıkışı | |
6) | Kırsal kalkınma paradigmasının ve NUTS metodolojisinin ortaya çıkışı | |
7) | AB Bölgesel Politikasının Uygulanması: Fon türleri | |
8) | Zihin Haritası Sunumları | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Ekonomik Krizin Avrupa Bölgelerine Etkisi ve Gelecekteki Zorluklar | |
11) | Orta ve Doğu Avrupa Ülkelerinde Genişleme ve Bölgesel Kalkınma | |
12) | Vaka Çalışmaları: Mezzogiorno (İtalya) ve Katalonya (İspanya) | |
13) | Öğrenci Sunumları (Pecha Kucha) | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The related articles or book chapters related with the topic of that week are mentioned in the weekly programme. ---- Haftalık okumalar ItsLearning’e yüklenecektir. Ders izlencesinde yer alan tüm kaynaklara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 109 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 172 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |