EUR4442 Regional Policy and Rural DevelopmentBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR4442 Bölgesel Politika ve Kırsal Kalkınma Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, AB ülkelerindeki bölgesel politika ve bölgesel kalkınma hakkında teorik altyapı sunmak, tema ve kuralları kavratmak amacını taşır. Bu derste öğrenciler AB fikrine, bölgesel politikalarına ve evrimine, kurumlarına, mekanizmalarına ve finansmanına vakıf olacaktır. Dersin önemli bir kısmı seçili ülkelerde bölgesel kalkınmaya dair güncel meseleler ve önceliklere dayalıdır. Vaka analizleri üzerine yapılandırılan ders, başarı hikayelerine odaklanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. AB bölgesel politikasını, temellerini ve kurallarını kavrar;
2. Bölgesel politika araçları hakkında bilgi edinir;
3. Bölgesel kalkınmanın faktörlerini tespit edebilir;
4. Seçili ülkeleri bölgesel politika özelinde karşılaştırma becerilerine sahiptir;
5. Entegrasyon teorilerini AB ampirik çalışmalarına uygulayabilir.

Dersin İçeriği

Avrupa Birliği’nde bölgelerin ve bölgeselleşmenin evrimi; bölgesel kalkınmanın temelleri; AB Bölgesel Politika enstrümanları ve Türkiye’nin bu politikaya yönelik adaptasyon çabaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Avrupa Bütünleşmesinin Tarihsel Evrimi
3) AB kurumları ve AB bütçesinin yönetimi
4) AB bölgesel politikası: Genel Bakış
5) Ortak Tarım Politikası ve kırsal kalkınma paradigmasının ortaya çıkışı
6) Kırsal kalkınma paradigmasının ve NUTS metodolojisinin ortaya çıkışı
7) AB Bölgesel Politikasının Uygulanması: Fon türleri
8) Zihin Haritası Sunumları
9) Ara Sınav
10) Ekonomik Krizin Avrupa Bölgelerine Etkisi ve Gelecekteki Zorluklar
11) Orta ve Doğu Avrupa Ülkelerinde Genişleme ve Bölgesel Kalkınma
12) Vaka Çalışmaları: Mezzogiorno (İtalya) ve Katalonya (İspanya)
13) Öğrenci Sunumları (Pecha Kucha)
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The related articles or book chapters related with the topic of that week are mentioned in the weekly programme.


----

Haftalık okumalar ItsLearning’e yüklenecektir. Ders izlencesinde yer alan tüm kaynaklara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 109
Sunum / Seminer 2 20
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.