EUR3342 Theories of European IntegrationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR3342 Avrupa Bütünleşmesi Kuramları Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, Avrupa entegrasyonunun ana teorileri ve kavramları ile bunların 1950'lerin başından beri gelişiminin derinlemesine bir analizini sunar ve genişlemenin yanı sıra entegrasyonun daha da derinleşmesini ve daha da derinleşmesini sağlayan faktörleri ve tercihleri analiz eder.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Entegrasyonu açıklamaya çalışan çeşitli teorik yaklaşımları tartışır.
2. Entegrasyonun Avrupa'yı nasıl değiştirdiğini anlar.
3. Çağdaş entegrasyon teorilerinin ana okulları ve tartışmaları hakkında sağlam bir anlayışa sahip olur.
4. Farklı yaklaşımlar ve kavramlar arasındaki temel farklılıkları kavrar.
5. Entegrasyon teorilerinin Avrupa entegrasyonunun ampirik çalışmalarına nasıl uygulanacağı konusunda bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Ders öğrencilere işlevselcilik, neofonksiyonelcilik, hükümetlerarasıcılık, çok düzeyli yönetişim, Avrupalılaşma gibi teorileri ve Marksizm ve feminizm gibi eleştirel yaklaşımları tanıtır. Ders, öğrencilerin bu teorileri Avrupa siyasetindeki güncel konulara açıklamalar sunmak için uygulama yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparken ders, AB kurumları ve Üye Devletler arasındaki karşılıklı bağımlılıkları analiz edecek, entegrasyon sürecinin ana aktörlerini tartışacak ve entegrasyonun pratik sorunlarına ve çözüm umutlarına daha derinden inecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Avrupa bütünleşmesinin tarihsel gelişimi
3) Avrupa bütünleşme teorileri: Nefonksiyonelcilik ve hükümetlerarasıcılık Why was Neo-Functionalism the dominant theoretical approach in the early years of European integration, and in what ways is it still useful today? Okuma: R.1 (1. Bölüm)
4) AB Yönetişim Teorileri: Liberal Hükümetlerarasıcılık, Uluslarüstü yönetişim, Postfonksiyonel Avrupa entegrasyonu teorisi Okuma: R.1. (1. Bölüm), R.6.
5) AB Yönetişim Teorileri: AB siyasi sistemi nasıl işler? 1990'larda AB çalışmalarında yönetişim dönüşü Yeni kurumsalcılık Okuma: R.1 (2. Bölüm)
6) Eleştirel Perspektifler: Neo-Marksizmdeki Gelişmeler, Toplumsal Cinsiyet Perspektifleri Okuma: R.1 (3. Bölüm), R. 3
7) Ara Sınav Chapter 11 (Brian C. Schumidt), Chapter 12 (Economic statecraft)
8) Sonuçları Teorileştirme: Avrupalılaşma: Avrupalılaşma, Avrupa entegrasyonu ile aynı şey midir? İki kavram birbiriyle nasıl ilişkilidir? Okuma: R.1 (4. Bölüm).
9) Sonuçların Teorileştirilmesi: Demokrasi: Koşulluluk ilkesi nedir ve AB'nin diğer devletlerle ilişkileriyle hangi açılardan alakalıdır? Okuma: R.1 (4. Bölüm)
10) Büyük Teoriler ve 21. Yüzyıl Okuma: R.5
11) Harici Farklılaştırılmış Entegrasyon Okuma: R.7.1, R.7.2.
12) Zihin Haritası Sunumları
13) “Ekonomik Dev, Siyasi Cüce, Askeri Solucan”, Bu, AB'nin dünyadaki rolünün doğru bir değerlendirmesi mi? Okuma: R. 4 Sınıf tartışması
14) Konu Tekrarı ve toparlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
R.1. Bache, Ian and Stephen George (2011) Politics in the European Union (3rd ed.). Oxford: Oxford University Press.
R.2. Davis Cross, Mai’a K. (2015). The Limits of Epistemic Communities: EU Security Agencies, Politics and Governance, Vol. 3, Issue. 1, 90,100.
R.3. Roberta Guerrina, Toni Haastrup, Katharine A.M. Wright, Annick Masselot, Heather MacRae & Rosalind Cavaghan (2018) Does European Union studies have a gender problem? Experiences from researching Brexit, International Feminist Journal of Politics, 20:2, 252-257.
R.4. Bossout, Fabienne (2007). An Economic Giant, Political Dwarf and Military Worm? Introducting the Concept of ‘Transnational Power Over’ in Studies of (the EU’s) Power in IR, Paper Presented at the 4th ECPR General Conference, PISA, Italy, 6-8 September 2007.
R.5. Liesbet Hooghe & Gary Marks (2019) Grand theories of European integration in the twenty-first century, Journal of European Public Policy, 26:8, 1113-1133,
R.6. Moravscik, Andrew and Schimmelfennig, Frank. (2019). Liberal Intergovernmentalism, in European Integration Theory (pp. 64- 84), edited by Antje Weiner, Tanza Börzel andThomas Risse, Oxford University Press.
R.7.1. Turhan, E. (2019). Thinking out of the accession box: The potential and limitations of internal and external differentiated integration between Turkey and the EU. Europe–Against the Tide, 43.
R.7.2. Marhold, H. (2019, January). Differentiated integration, reconsidered. In Europe-Against the Tide (pp. 35-42). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG.
Diğer Kaynaklar: Youtube videos on related subjects.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 11 33
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 131.5
Sunum / Seminer 1 0.5
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak.
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.