DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR2325 | Avrupa Birliği Kurumları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ Doç. Dr. YÜKSEL ALPER ECEVİT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere AB karar alma sürecindeki kilit oyuncuları ve AB yasalarının nasıl yapıldığını tanıtmayı amaçlamaktadır. AB'nin temel kurumlarını, bu kurumlarda üyelik ve temsil konularını tanıtır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Entegrasyonun Avrupa'yı nasıl değiştirdiğini anlar. 2. AB'deki farklı kurumlar hakkında bilgi ve anlayış kazanır. 3. AB düzeyindeki karar alma yapıları hakkında sağlam bir anlayışa sahip olur. 4. AB üye ülkeleri arasındaki güç dinamikleri hakkında yorum yapar. 5. AB kurumlarının çalışma yöntemini kavrar. |
Bu ders öğrencilere AB karar alma sürecindeki kilit oyuncuları ve AB yasalarının nasıl yapıldığını tanıtmayı amaçlamaktadır. AB'nin temel kurumlarını, bu kurumlarda üyelik ve temsil konularını tanıtır. Öğrencilere Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu, AB Konseyi, Adalet Divanı gibi kilit oyunculara ve Bölgeler Komitesi ve Avrupa Ekonomik ve Sosyal Komitesi gibi danışma kurumlarına hakkında bilgi verir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin ve zihin haritası tekniğinin tanıtılması | Dersten beklentiler |
2) | Avrupa bütünleşmesinin tarihi | Itslearning kaynakları |
3) | Avrupa Bütünleşmesinin Büyük Teorileri: Uluslarüstülük ve Hükümetlerarasıcılık | Itslearning kaynakları |
4) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Komisyonu | Itslearning kaynakları (Cini, p.42-59, in Warleigh, Cini et al., Chapter 8) |
5) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Konseyi | Itslearning kaynakları (Sherington, p. 25-39, in Warleigh, Cini et al., Chapter 9) |
6) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Parlamentosu | Itslearning kaynakları (Burns, p. 62-79, in Warleigh, Cini et al., Chapter 10) |
7) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Mahkemeleri (ECJ ve Asliye Mahkemesi) | Itslearning kaynakları (Hunt, p.103-120, in Warleigh) |
8) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Mahkemeleri (Sayıştay ve AB Ombudsmanı) | Itslearning kaynakları (Giddings et al., 123-160 in Warleigh) Ödev 1: 1. Zihin Haritası teslimi |
9) | Ara Sınav | |
10) | Kurumlar ve Aktörler: Çıkar Grupları ve Avrupa Birliği | Itslearning kaynakları ( Cini et al., Chapter 12) |
11) | Avrupa Merkez Bankası | Itslearning kaynakları (Howart, p. 82-98, in Warleigh) |
12) | Danışma Organları: Ekonomik ve Sosyal Komite | Itslearning kaynakları (Alex Warleight, p. 163-175 in Warleigh) |
13) | Danışma Organları: Bölgeler Komitesi | Itslearning kaynakları (Alex Warleight, p. 177-189 in Warleigh) |
14) | Zihin haritası sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The PPT files will be shared on ItsLearning following each class. ----- Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir. PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package --- İşlenen konularla ilgili Youtube videoları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 33 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 62 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |