GEN4058 BioeconomyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEN4058 Biyoekonomi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY BULUT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Bu ders BiyoEkonomi alanına giriş niteliğindedir.
Doğal ürünler ve biyoteknoloji uygulamaları ile gelişmekte olan BiyoEkonomi alanının ve fırsatların tartışılması hedeflenmektedir.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.BiyoEkonomi kavramını tanır.
2.Geleneksel BiyoEkonomi ve Bilgi Temelli BiyoEkonomi alanlarını tartışır.

Dersin İçeriği

Ders, BiyoEkonomi ve Bilgi Temelli BiyoEkonomi konularını kapsamaktadır.




Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) BiyoEkonomiye Giriş Okuma
2) Gelişen BiyoEkonomi Öngörüsü Okuma
3) BiyoEkonomiyi Yönlendiren Gelişmeler Okuma
4) Nüfus ve Tüketim Okuma
5) Gıda ve Su Okuma
6) Sağlık Okuma
7) Teknoloji Okuma
8) BiyoEkonominin Bugünkü Durumu Okuma
9) Kurumsal ve Sosyal Faktörler Okuma
10) BiyoEkonomi Sektörü Okuma
11) Gelişen İş Modelleri Okuma
12) Bilgi Temelli BiyoEkonomi Okuma
13) BiyoEkonomide Girişimcilik Okuma
14) Özet Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes, handouts, key papers will be distributed each week.
Diğer Kaynaklar: 1)Long Term Technological and Societal Challenge, The BioEconomy to 2030: Designing a Policy Agenda (www.oecd.org/futures/bioeconomy/2030).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 14 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4