GENETİK VE BİYOİNFORMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEN3004 | Rekombinant DNA Teknolojileri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, genetik mühendisliğinin temeli olan rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan esas bilgiyi sağlamaktır. DNA manipülasyonunda kullanılan teknikler ve rekombinant DNA teknolojisinin uygulama alanları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensiplerini tartışır. 2. Rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan teknikleri tanımlar. 3. DNA manipülasyonun temelini tanımlar. 4. Rekombinant DNA teknolojisinin en yeni uygulama alanlarını tartışır. 5. Özellikle transgenik bitki ve hayvanları tanımlar. |
Genetik mühendisliğinde kullanılan temel teknikler, DNA manipülasyonu, transformasyon teknikleri, tarama teknikleri, ekspresyon sistemleri ve host-vektör sistemleri, rekombinant DNA teknolojisinin uygulama alanları, insan hastalıklarının teşhisi ve gen tedavisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rekombinant DNA teknolojisi: Giriş | Okuma |
2) | Gen manipülasyonunda temel teknikler I | Okuma |
3) | Gen manipülasyonunda temel teknikler II | Okuma |
4) | Host-vektör sistemleri/ Ekspresyon sistemleri | Okuma |
5) | Gen klonlama stratejileri | Okuma |
6) | Mutagenez ve protein mühendisliği | Okuma |
7) | Dizileme analizi ve Biyoinformatik | Okuma |
8) | Ders tekrarı | Okuma |
9) | Mikroorganizmalarda DNA manipülasyonu | Okuma |
10) | Bitkilerde DNA manipülasyonu | Okuma |
11) | Hayvanlarda DNA manipülasyonu | Okuma |
12) | İlaç sanayi ve tıp alanında uygulamalar | Okuma |
13) | Araştırma ve diğer alanlarda uygulamalar | Okuma |
14) | Genomiks ve ötesi | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Principles of gene manipulation and genomics, Primrose SB and Tywan RM, 7th edition, 2006, Blacwell Publishing, ISBN: 9781405135443 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 5 |
2) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
3) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 5 |
4) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
5) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 2 |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
7) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
8) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
9) | Genetik ve biyoinformatik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 2 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara genetik ve biyoinformatik bilimini kullanarak çözüm araştırır. | 2 |