PSY4061 Ethics in PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4061 Psikolojide Etik Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİBEL ÇALIŞKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerin etik meselelere duyarlılık geliştirmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler, mesleki etik, etik yönetmelik, etik ikilem, etik mantık yürütme ve etik karar verme gibi kavramlar ve TPD Etik Yönetmeliği ve Etik Süreç Yönetmeliği hakkında bilgi edineceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Etiği, etik ilkeleri ve psikoloji alanındaki kuralları tanımlar.
2. Etiği, etik ilkeleri ve psikoloji alanındaki kuralları karşılaştırır ve yorumlar.
3. Etik ilkeleri ve kuralları psikoloji alanındaki farklı alt alanlara uygular.
4. Etik açıdan vakaları inceler ve yorumlar.
5. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirir
6. Sürdürülebilirlik ve toplumsal farkındalık kazanır.

Dersin İçeriği

Ders, psikolojik araştırmaların ve uygulamaların etik ilkeleri üzerine odaklanarak, etik kuralların ve profesyonel standartların önemini vurgular.
Uygulama, okuma ve ders şeklinde uygulanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türk Etik Süreç Yönetmeliği
2) Türk Etik Yönetmeliği
3) Ahlaki Sistemler, Etik
4) Mesleki Etik, Mesleki Etik Kodlar
5) EFPA (Avrupa Psikoloji Dernekleri Federasyonu) Etik Yönetmeliği
6) Etik Mantık Yürütme
7) Türk Etik Yönetmeliği
8) Türk Etik Yönetmeliği
9) Türk Etik Yönetmeliği
10) Konu tekrarı
11) Türk Etik Yönetmeliği
12) Türk Etik Süreç Yönetmeliği
13) Türk Etik Süreç Yönetmeliği
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Korkut,Y. (2010). “Developing a National Code of Ethics in Psychology in Turkey: Balancing International Ethical Systems Guides with a Nation’s Unique Culture. Ethics & Behavior, 20 (3-4), 288-296.

Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği. (downloadable from TPA web site)

Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği. (downloadable from TPA web site)

Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 2 30 60
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 33 33
Toplam İş Yükü 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 1
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 1
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 1
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 1
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 5
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 3
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 3
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 2
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.