PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4060 | Örgüt Psikolojisi Alanında Okumalar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. SİBEL ÇALIŞKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. SİBEL ÇALIŞKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Liderlik, motivasyon, iş tatmini, işe katılım, örgüte bağlılık, iş yerinde adalet konularını içeren örgütsel psikolojinin temel konuları hakkında ileri derecede bilgi sahibi olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Motivasyonun temellerini tartışabilecek, farklı motivasyon teorileri arasındaki farkları keşfedebilecektir. 2.İş tatminini keşfeder, kavramın işyerindeki önemini tartışır. 3.Çalışan özellikleri gibi iş tatminiyle ilgili çeşitli değişkenler hakkında bilgi sahibi olur. 4.İşe katılım kavramını ve bunun diğer ilgili sonuçlar üzerindeki etkisini keşfeder. 5.Farklı örgütsel bağlılık türlerini karşılaştırın ve bunların çalışan davranışları üzerindeki etkilerini araştırır. 6. İşyerinde üretken ve üretken olmayan davranışları, bunların işyerinde neden önemli olduğunu tartışır. 7. Psikolojinin örgütsel ortamlara uygulanması ve iş yaşamının kalitesinin zenginleştirilmesi hakkında eleştirel düşünür. |
Bu derste ele alınacak konular liderlik,motivasyon,birey-çevre uyumu,örgütsel adalet,iş doyumu,örgütsel bağlılık,örgütsel sağlık psikolojisi,olumlu ve olumsuz davranışlar ve diğer örgüt psikolojisi konuları olacaktır.Uygulama, okuma ve ders şeklinde uygulanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | IO Psikolojisinde Araştırma | |
3) | İş Motivasyonu ve Uygulamalar | |
4) | İş Motivasyonu ve Uygulamalar | |
5) | Olumlu Tutum ve Davranışlar | |
6) | Olumlu Tutum ve Davranışlar | |
7) | Olumsuz Tutum ve Davranışlar | |
8) | Çalışan Stresi ve Sağlığı | |
9) | Öğrenci Sunumları | |
10) | Öğrenci Sunumları | |
11) | Öğrenci Sunumları | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Sonuç |
Ders Notları / Kitaplar: | Riggio, R. E. (2013). Introduction to Industrial and Organizational Psychology (6th Edition). Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey. Muchinsky, P. M. (2006). Psychology applied to work (8th ed.). Belmont, CA: Thomson Wadsworth. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 1 | 33 | 33 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 4 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 2 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 2 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 3 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 2 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |