PSY4058 Psychology of GenderBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4058 Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu derste ele alınacak ana konular şunlardır: toplumsal cinsiyetin tanımı, felsefi ve politik konuları, toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlar, cinsiyete bağlı karşılaştırmalar: gözlemler, cinsiyete bağlı karşılaştırmalar: teori, başarı, iletişim, arkadaşlık, romantik ilişkiler, iş rolleri ve sağlık. Dersin öğretim yöntemleri ders anlatımı, grup çalışması, okuma, uygulama, tartışmadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler;

1. Kültürler arasında toplumsal cinsiyetin tanımına ve inşasına aşina olmak

2. Toplumsal cinsiyet araştırmalarının tarihi ve toplumsal cinsiyetle ilgili soruları incelemek için kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak

3. Toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını ve erkeklere ve kadınlara atfedilen toplumsal cinsiyet rollerini açıklayabilecek

4. Sosyal ve bilişsel alanlardaki cinsiyet farklılıklarına ve benzerliklerine aşina olmak

5. Teorilerin yaşamın farklı alanlarındaki cinsiyet farklılıklarını nasıl açıkladığını açıklamak

6. Sağlık davranışı ve ruh sağlığındaki cinsiyet farklılıklarını açıklar.

7. Çalışma hayatında cinsiyete bağlı sorunları açıklayabilecek

8. Bir kategori olarak toplumsal cinsiyetin insan davranışını nasıl şekillendirdiğini takdir etmek

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak temel konular tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular,cinsiyet rolü tutumları,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: gözlemler,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: teori,başarı,iletişim,arkadaşlık,romantik İlişkiler,iş rolleri ve sağlık ve ruh sağlığı şeklinde olacaktır. Dersin Öğretim yöntemleri anlatım, grup çalışması, okuma, uygulama, tartışma şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular Kitaptan 1. bölümün okunması
2) Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi Kitaptan 2. bölümün okunması
3) Cinsiyet Rolü Tutumları Kitaptan 3. bölümün okunması
4) Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Gözlemler Kitaptan 4. bölümün okunması
5) Genel Tekrar
6) Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Teori Kitaptan 5. bölümün okunması
7) Başarı Kitaptan 6. bölümün okunması
8) Ara Sınav
9) İletişim Kitaptan 7. bölümün okunması
10) Arkadaşlık Kitaptan 8. bölümün okunması
11) Romantik İlişkiler Kitaptan 9. bölümün okunması
12) Sağlık İlişkilerinde ve Sağlıkta cinsel Farklılıklar Kitaptan 10. bölümün okunması
13) İş Rolleri ve Sağlık Kitaptan 12. bölümün okunması
14) Ruh Sağlığı Kitaptan 13. bölümün okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Helgeson, V. (2011). The Psychology of Gender. New Jersey: Pearson.
Brannon, L. (2011). Gender. Psychological Perspectives.Boston MA: Pearson
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.