DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4058 | Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Cinsiyet Psikolojisi dersi, psikolojide cinsiyet üzerine olan teorilere ve araştırmalara genel bir bakış sağlar. Bu derste cinsiyet hakkında kalıplaşmış yargılar, cinsiyet farklılıkları teorileri, ve yaşam boyu cinsel kimlik gelişimi tartışılacaktır. Bu derste ayrıca bilişsel beceriler, duygular, ilişkiler, okul, kariyer ve iş, sağlık, stres, ve psikopatoloji gibi hayatın farklı alanlarındaki cinsel farklılıklar hakkındaki araştırmalar üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kültürler arası cinsiyetin hem tanımı, hem de yapısı hakkında bilgi sahibi olmak. 2. Hem cinsiyet araştırmalarının tarihçesi hakkında, hem de cinsiyetle ilgili soruları çalışmak için kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. 3. Cinsiyet hakkındaki kalıplaşmış yargıları, ve kadınlara ve erkeklere atanan cinsel kimlikleri açıklamak. 4. Sosyal ve bilişsel alanlardaki cinsiyet farklılıkları ve benzerlikleri hakkında bilgi sahibi olmak. 5. Hayatın farklı alanlarında teorilerin, cinsiyet farklılıkları açısından nasıl izah edildiğini açıklamak. 6. Sağlıkla ilgili davranışlarda ve ruhsal sağlıktaki cinsiyet farklılıklarını açıklamak. 7. İş hayatındaki cinsiyetle alakalı sorunları açıklamak. 8. Bir kategori olarak cinsiyetin insan davranışını nasıl şekillendirdiğini değerlendirmek. |
Bu derste ele alınacak temel konular tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular,cinsiyet rolü tutumları,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: gözlemler,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: teori,başarı,iletişim,arkadaşlık,romantik İlişkiler,iş rolleri ve sağlık ve ruh sağlığı şeklinde olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular | |
2) | Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi | |
3) | Cinsiyet Rolü Tutumları | |
4) | Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Gözlemler | |
5) | Konu tekrarı | |
6) | Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Teori | |
7) | Başarı | |
8) | İletişim | |
9) | Arkadaşlık | |
10) | Romantik İlişkiler | |
11) | Konu tekrarı | |
12) | Sağlık İlişkilerinde ve Sağlıkta cinsel Farklılıklar | |
13) | İş Rolleri ve Sağlık | |
14) | Ruh Sağlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Helgeson, V. (2011). The Psychology of Gender. New Jersey: Pearson. Brannon, L. (2011). Gender. Psychological Perspectives.Boston MA: Pearson |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |