| Öğretim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
| Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
| Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
| Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
| Dersin Amacı: |
Bu derste ele alınacak ana konular şunlardır: toplumsal cinsiyetin tanımı, felsefi ve politik konuları, toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlar, cinsiyete bağlı karşılaştırmalar: gözlemler, cinsiyete bağlı karşılaştırmalar: teori, başarı, iletişim, arkadaşlık, romantik ilişkiler, iş rolleri ve sağlık. Dersin öğretim yöntemleri ders anlatımı, grup çalışması, okuma, uygulama, tartışmadır. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Giriş: Tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular |
Kitaptan 1. bölümün okunması |
| 2) |
Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi |
Kitaptan 2. bölümün okunması |
| 3) |
Cinsiyet Rolü Tutumları |
Kitaptan 3. bölümün okunması |
| 4) |
Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Gözlemler |
Kitaptan 4. bölümün okunması |
| 5) |
Genel Tekrar |
|
| 6) |
Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Teori |
Kitaptan 5. bölümün okunması |
| 7) |
Başarı |
Kitaptan 6. bölümün okunması |
| 8) |
Ara Sınav |
|
| 9) |
İletişim |
Kitaptan 7. bölümün okunması |
| 10) |
Arkadaşlık |
Kitaptan 8. bölümün okunması |
| 11) |
Romantik İlişkiler |
Kitaptan 9. bölümün okunması |
| 12) |
Sağlık İlişkilerinde ve Sağlıkta cinsel Farklılıklar |
Kitaptan 10. bölümün okunması |
| 13) |
İş Rolleri ve Sağlık |
Kitaptan 12. bölümün okunması |
| 14) |
Ruh Sağlığı |
Kitaptan 13. bölümün okunması |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
| 2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
| 3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
| 4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
| 5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
| 6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
| 7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
| 8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
| 9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
| 10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
| 11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
| 12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|