İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4058 | Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Cinsiyet Psikolojisi dersi, psikolojide cinsiyet üzerine olan teorilere ve araştırmalara genel bir bakış sağlar. Bu derste cinsiyet hakkında kalıplaşmış yargılar, cinsiyet farklılıkları teorileri, ve yaşam boyu cinsel kimlik gelişimi tartışılacaktır. Bu derste ayrıca bilişsel beceriler, duygular, ilişkiler, okul, kariyer ve iş, sağlık, stres, ve psikopatoloji gibi hayatın farklı alanlarındaki cinsel farklılıklar hakkındaki araştırmalar üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kültürler arası cinsiyetin hem tanımı, hem de yapısı hakkında bilgi sahibi olmak. 2. Hem cinsiyet araştırmalarının tarihçesi hakkında, hem de cinsiyetle ilgili soruları çalışmak için kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. 3. Cinsiyet hakkındaki kalıplaşmış yargıları, ve kadınlara ve erkeklere atanan cinsel kimlikleri açıklamak. 4. Sosyal ve bilişsel alanlardaki cinsiyet farklılıkları ve benzerlikleri hakkında bilgi sahibi olmak. 5. Hayatın farklı alanlarında teorilerin, cinsiyet farklılıkları açısından nasıl izah edildiğini açıklamak. 6. Sağlıkla ilgili davranışlarda ve ruhsal sağlıktaki cinsiyet farklılıklarını açıklamak. 7. İş hayatındaki cinsiyetle alakalı sorunları açıklamak. 8. Bir kategori olarak cinsiyetin insan davranışını nasıl şekillendirdiğini değerlendirmek. |
Bu derste ele alınacak temel konular tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular,cinsiyet rolü tutumları,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: gözlemler,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: teori,başarı,iletişim,arkadaşlık,romantik İlişkiler,iş rolleri ve sağlık ve ruh sağlığı şeklinde olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular | |
2) | Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi | |
3) | Cinsiyet Rolü Tutumları | |
4) | Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Gözlemler | |
5) | Konu tekrarı | |
6) | Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Teori | |
7) | Başarı | |
8) | İletişim | |
9) | Arkadaşlık | |
10) | Romantik İlişkiler | |
11) | Konu tekrarı | |
12) | Sağlık İlişkilerinde ve Sağlıkta cinsel Farklılıklar | |
13) | İş Rolleri ve Sağlık | |
14) | Ruh Sağlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Helgeson, V. (2011). The Psychology of Gender. New Jersey: Pearson. Brannon, L. (2011). Gender. Psychological Perspectives.Boston MA: Pearson |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |