PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4053 | Örgütsel Davranış Analizleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. SİBEL ÇALIŞKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. SİBEL ÇALIŞKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Öğrenciler liderlik, iş motivasyonu, örgütsel kültür, örgütsel yapı, grup dinamikleri, algı, karar verme ve kültürler arası etkileşim konularını içeren örgütsel davranışın esasları hakkında ileri bilgiye sahip olacaklardır. 1.Örgütsel davranışın ana fikir ve kavramlarını tanıtmak. 2. Örgütsel davranış teorileri, ilkeleri ve uygulamalarının anlaşılmasını artırmak. 3. Katılımcıların örgütsel davranışsal durumları değerlendirmelerine ve anlamalarına ve en iyi eylem planını belirlemelerine izin vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Liderlik kuramları hakkında bilgi sahibi olmak. 2.İş yerinde liderliğin önemini keşfetmek 3.iş motivasyonu konusu ve bunun çalışan sonuçları üzerindeki etkisini tartışmak 4.İş yerinde motivasyonun arttırılması konusunda bilgi sahibi olmak 5.Örgüt kültürü ve bunun örgüt sorunları üzerindeki etkisini açıklamak 6.Örgütsel değişimive bunun çalışanlar üzerindeki etkisi ve sonuçlarını açıklamak 7.İş yerinde kültürler arası konuların öneminin, etkisinin ve ilgili konuların önemini tartışmak |
Bu derste ele alınacak belli başlı konular liderlik,motivasyon,örgüt kültürü ve örgütsel sorunlar olacaktır. Uygulama, okuma ve ders şeklinde uygulanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Programına Genel Bakış ve Giriş | |
2) | Organizasyonlarda Çeşitlilik | |
3) | Çalışma Motivasyonu | |
4) | Grup Davranışı: Gruplar | |
5) | Grup Davranışı: Takımlar | |
6) | Liderlik ve Güç | |
7) | Organizasyon Kültürü | |
8) | Organizasyonel Değişim | |
9) | Projelerin sunumu | |
10) | Projelerin sunumu | |
11) | Projelerin sunumu | |
12) | Projelerin sunumu | |
13) | Gözden geçirmek | |
14) | Sonuç |
Ders Notları / Kitaplar: | Robbins, S. P. & Judge, T. A. (2015). Organizational Behavior. Global edition, 16/E. Pearson Prentice Hall. Greenberg, J. (2011). Behavior in organizations (10th edition). Pearson Higher Education. |
Diğer Kaynaklar: | Çeşitli makaleler ve konularla ilgili okumalar/Various articles and readings related to the subjects |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 4 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 2 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 2 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 3 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 2 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |