PSY4053 Organizational Behavior AnalysisBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4053 Örgütsel Davranış Analizleri Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. SİBEL ÇALIŞKAN
Dersi Veren(ler): Dr. SİBEL ÇALIŞKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Öğrenciler liderlik, iş motivasyonu, örgütsel kültür, örgütsel yapı, grup dinamikleri, algı, karar verme ve kültürler arası etkileşim konularını içeren örgütsel davranışın esasları hakkında ileri bilgiye sahip olacaklardır.
1.Örgütsel davranışın ana fikir ve kavramlarını tanıtmak.
2. Örgütsel davranış teorileri, ilkeleri ve uygulamalarının anlaşılmasını artırmak.
3. Katılımcıların örgütsel davranışsal durumları değerlendirmelerine ve anlamalarına ve en iyi eylem planını belirlemelerine izin vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Liderlik kuramları hakkında bilgi sahibi olmak.
2.İş yerinde liderliğin önemini keşfetmek
3.iş motivasyonu konusu ve bunun çalışan sonuçları üzerindeki etkisini tartışmak
4.İş yerinde motivasyonun arttırılması konusunda bilgi sahibi olmak
5.Örgüt kültürü ve bunun örgüt sorunları üzerindeki etkisini açıklamak
6.Örgütsel değişimive bunun çalışanlar üzerindeki etkisi ve sonuçlarını açıklamak
7.İş yerinde kültürler arası konuların öneminin, etkisinin ve ilgili konuların önemini tartışmak

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak belli başlı konular liderlik,motivasyon,örgüt kültürü ve örgütsel sorunlar olacaktır. Uygulama, okuma ve ders şeklinde uygulanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Programına Genel Bakış ve Giriş  
2) Organizasyonlarda Çeşitlilik 
3) Çalışma Motivasyonu 
4) Grup Davranışı: Gruplar  
5) Grup Davranışı: Takımlar 
6) Liderlik ve Güç 
7) Organizasyon Kültürü  
8) Organizasyonel Değişim 
9) Projelerin sunumu  
10) Projelerin sunumu  
11) Projelerin sunumu  
12) Projelerin sunumu  
13) Gözden geçirmek 
14) Sonuç

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robbins, S. P. & Judge, T. A. (2015). Organizational Behavior. Global edition, 16/E. Pearson Prentice Hall.

Greenberg, J. (2011). Behavior in organizations (10th edition). Pearson Higher Education.
Diğer Kaynaklar: Çeşitli makaleler ve konularla ilgili okumalar/Various articles and readings related to the subjects

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ödev 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Proje 1 30 30
Ödevler 2 15 30
Final 1 33 33
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 4
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 4
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 4
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 2
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 2
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 3
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 2
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 2
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.