PSY4052 Cross-Cultural PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4052 Kültürlerarası Psikoloji Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Dersin amacı psikolojinin farklı alanlarını (sosyal, örgütsel, gelişimsel, deneysel) kültürler arası bir perspektiften açmak ve, kültür ve kültürün davranışa etkileri hakkında akademik ve kişisel bir anlayış geliştirmek için teoriyle uygulamayı karıştırarak, kültür ve kültürel şekillerin psikolojik bakış açısıyla analiz edilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Kültürel ve kültürler arası psikolojiyi tanımlamak.
2. Kültüre özgü bilgiyi ve psikolojik süreçleri tanımak, ve kültürel çeşitlilik konusunu tartışmak.
3. Kültürler arası araştırmanın yöntemlerini adlandırmak.
4.Kültürel açıdan psikolojinin temel bakış açılarının (bilişsel, gelişimsel, klinik, sosyal, davranışsal, ve biyolojik) ayrımını yapmak.
5. Rapor yazma ve raporu sunum olarak hazırlamak

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak belli başlı konular,kültürler arası psikolojiyi anlamak,kültürler arası psikolojinin yöntemleri,kültürler arası psikolojide eleştirel düşünme,biliş: duyu, algı ve bilinç durumları,zeka,duygu ve motivasyon,insan gelişimi ve sosyalleşme,psikolojik bozukluklar,sosyal algı ve sosyal biliş,sosyal etkileşim,uygulamalı kültürler arası psikoloji: öne çıkan noktalar olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültürler Arası Psikolojiyi Anlamak
2) Kültürler Arası Psikolojinin Yöntemleri
3) Kültürler Arası Psikolojide Eleştirel Düşünme
4) Biliş: Duyu, Algı ve Bilinç Durumları
5) Zeka
6) Duygu ve Motivasyon
7) Konu tekrarı
8) İnsan Gelişimi ve Sosyalleşme
9) Psikolojik Bozukluklar
10) Sosyal Algı ve Sosyal Biliş
11) Sosyal Etkileşim
12) Uygulamalı Kültürler Arası Psikoloji: Öne Çıkan Noktalar
13) Konu tekrarı
14) Sunumlar ve Dersin Gözden Geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Shiraev, E. & David, L. A. (2010). Cross-cultural Psychology, 4th Edition. Boston: Pearson Education.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 5
Projeler 3 % 45
Ara Sınavlar 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 7 7
Proje 3 3 9
Ara Sınavlar 2 27 54
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.