DIŞ TİCARET (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY3053 | Güdülenim ve Duygu Psikolojisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Psikolojide Motivasyon ve duygu perspektifinden "davranışın nedenleri nelerdir?" sorusu yanıtlanacaktır. Bu dersin amacı insan davranışı konusunda eleştirel perspektifin farklı yollarını göstermektir. Motivasyonun temel konuları ve yaklaşımları tartışılacak, ve motivasyonun psikolojik ihtiyaçlar, sosyal ihtiyaçlar, içsel ve dışsal motivasyon, bilişler ve duygular gibi önemli yönleri ele alınacaktır. Bu konular incelenirken iki önemli soru, "Davranışa ne neden olur?" ve "Davranış neden farklı yoğunlukta olur?", cevaplanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Motivasyonu tanımlamak 2. "Motivasyon neden önemlidir?" sorusunu yanıtlamak 3. Motivasyonun bileşenlerini ayrıştırmak 4. Motivasyon ile ilgili teorileri adlandırmak, farklı teorileri kıyaslayıp karşılaştırmak 5. Duyguyu tanımlamak 6. Duygu ile ilgili teorileri birbirlerinden ayrıştırmak |
Bu derste ele alınacak belli başlı konular;motivasyonun tanımı,tarihsel ve karşılaştırmalı yaklaşımdan motivasyon, içsel ve dışsal motivasyon,psikolojik ihtiyaçlar ve sosyal ihtiyaçlar,hedef belirleme ve hedef için çaba gösterme,bireysel kontrol inancı,duyguların doğası beş temel soru ve duyguların yönleri şeklinde olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Motivasyon nedir | |
3) | Tarihte ve günümüzde motivasyon | |
4) | İç ve dış motivasyon | |
5) | Psikolojik ihtiyaçlar | |
6) | Sosyal ihtiyaçlar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Hedef belirlemek ve hedef için çabalamak | |
9) | Kişisel kontrol inançları | |
10) | Birey ve bireyin gösterdiği çaba | |
11) | Duygunun yapısı | |
12) | Duygunun farklı yönleri | |
13) | Duygu düzenleme | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Reeve, J. (2009). Understanding Motivation and Emotion (5th ed.). Hoboken, NJ: Wiley. |
Diğer Kaynaklar: | Gorman, P. (2004). Motivation and Emotion. New York: Routledge. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası ticaretin başlıca teorileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
2) | Gümrük işlemleri hakkında bilgi sahibidir. | |
3) | Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygular. | |
4) | Bilgisayar ve gerekli paket programları kullanır. | |
5) | Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz eder. | |
6) | Uluslararası pazarlamanın temel mantığını bilir. | |
7) | Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları bilir. | |
8) | Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirir ve analiz eder. | |
9) | Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir. | |
10) | Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahiptir. | |
11) | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanır. | |
12) | Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder. | |
13) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |