PSY1004 Essentials of PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY1004 Psikolojinin Temelleri Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HALE ÖGEL BALABAN
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Doç. Dr. SİMAY İKİER
Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ
Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE
Arş.Gör. CAN SOYLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere psikoloji bilimi ve psikolojinin uygulaması hakkında bir giriş ve genel bir bakış vermek üzere tasarlanmıştır. Bu derste, öğrencilere psikolojinin tarihi, bakış açıları, teorileri, alanları, ve zorlukları hakkında bakış açısı sağlanacak ve öğrenciler insan davranışının bilimsel çalışmaları ve zihinsel süreçler hakkında bilgi edinecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Psikolojinin teorik (örneğin bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örneğin sağlık psikolojisi) tanımak.
2. Psikolojinin temel teorileri ve yaklaşımları hakkında bilgi edinmek(örneğin davranışsal, bilişsel).
3. Duyu ve algıyı tanımlamak, ve bu iki kavramı günlük kullanımda birbirinden ayırmak.
4. Öğrenme teorileri ve koşullanmanın temel prensipleri hakkında bilgi edinmek.
5. Sosya psikolojideki temel kavramları öğrenmek.
6. Bellek ve bellekle ilgili farklı yaklaşımlar hakkında bilgi edinmek.
7. Motivasyonu tanımlamak ve motivasyon ile duygu hakkındaki temel yaklaşımları öğrenmek.
8. Zeka ile ilgili farklı yaklaşımları öğrenmek.
9. Kişilik ve bazı kişilik teorileri hakkında bilgi edinmek.
10. Stres ve başa çıkmayı tartışmak ve bunların sağlıkla ilişkileri hakkında bilgi edinmek.

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak belli başlı konular psikolojinin tanımı,duyum ve algı,öğrenme: tecrübenin rolü,sosyal düşünme ve davranış,bellek,motivasyon ve duygu,zeka,kişilik,hayata uyum: stres, başa çıkma ve sağlık şeklindedir. Bu derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri arasında ders anlatımı, okuma ve bireysel çalışma yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Psikoloji Bilimi Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022). Introduction to Psychology.
3) Psikoloji Bilimi Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022). Introduction to Psychology.
4) Biyoloji ve Davranış Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin.
5) Dikkat ve Algı Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson.
6) Öğrenme ve Hafıza Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson.
7) Psikolojide Güncel Trendler: Beyin-Bilgisayar Arayüzleri ve Yapay Zeka Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ... & Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250. Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10.
8) Ara Sınav
9) Psikolojide Güncel Trendler: Beyin-Bilgisayar Arayüzleri ve Yapay Zeka Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ... & Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250. Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10.
10) Zihin Teorisi ve sosyo-duygusal gelişim Bjorklund, D. F. & Blasi, C. H. (2012). Child and adolescent development: An integrated approach. Wadsworth.
11) Sosyal Davranışın Evrimi Tomasello, M. (2014). The ultra-social animal. Europen Journal of Social Psychology. 44, 187– 194
12) Gruplar Arası İlişkiler: Ayrımcılık https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehir-ebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships
13) Stres ve Ruh Sağlığı: Biyopsikososyal Bir Yaklaşım Eaton, W.W., & Fallin, F.D. (Eds.) (2019). Public Mental Health. (2nd Ed.) Oxford University Press.
14) İyi Olma Hali ve Başa Çıkma Lynn, S. J. , O'Donohue , W. & Liliefeld, S. O. (2014). Health, Happiness, and Well-Being : Better Living Through Psychological Science.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:
• The Science of Psychology - Lecturer: İdil Işık
Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022).
Introduction to Psychology.
• Biology and Behavior - Lecturer: Can Soylu
Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin.
• Attention and Perception - Lecturer: Hale Ogel Balaban
Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson.
• Learning and Memory - Lecturer: Simay Ikier
Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson.
• Current trends in Psychology: Brain-Computer Interfaces & Artificial Intelligence -
Lecturer: Can Soylu & Berna Güler
Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ...
& Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with
quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250.
Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images
matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10.
3
• Theory of Mind and Socio-emotional Development - Lecturer: Sena Cüre & Simge Ikier
Bjorklund, D. F. & Blasi, C. H. (2012). Child and adolescent development: An integrated approach.
Wadsworth.
• Evolution of Social Behavior - Lecturer: Beyza Tepe
Tomasello, M. (2014). The ultra-social animal. Europen Journal of Social Psychology. 44, 187– 194
• Inter-group Relationships: Discrimination - Lecturer: Bahar Tanyas
https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehirebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships
• Inter-group Relationships: Discrimination - Lecturer: Bahar Tanyas
https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehirebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships
• Stress & Mental health: A Biopsychosocial Approach - Lecturer: Oya Mortan Sevi
Eaton, W.W., & Fallin, F.D. (Eds.) (2019). Public Mental Health. (2nd Ed.) Oxford University Press.
• Well-being and Coping - Lecturer: B. Türküler Aka
Lynn, S. J. , O'Donohue , W. & Liliefeld, S. O. (2014). Health, Happiness, and Well-Being : Better
Living Through Psychological Science.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 2
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 1
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 4
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 2
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 1
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 1
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 1
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 1
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 1
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 1
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 1
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 1
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 1