ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY1004 | Psikolojinin Temelleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HALE ÖGEL BALABAN Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ Doç. Dr. SİMAY İKİER Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere psikoloji bilimi ve psikolojinin uygulaması hakkında bir giriş ve genel bir bakış vermek üzere tasarlanmıştır. Bu derste, öğrencilere psikolojinin tarihi, bakış açıları, teorileri, alanları, ve zorlukları hakkında bakış açısı sağlanacak ve öğrenciler insan davranışının bilimsel çalışmaları ve zihinsel süreçler hakkında bilgi edinecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikolojinin teorik (örneğin bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örneğin sağlık psikolojisi) tanımak. 2. Psikolojinin temel teorileri ve yaklaşımları hakkında bilgi edinmek(örneğin davranışsal, bilişsel). 3. Duyu ve algıyı tanımlamak, ve bu iki kavramı günlük kullanımda birbirinden ayırmak. 4. Öğrenme teorileri ve koşullanmanın temel prensipleri hakkında bilgi edinmek. 5. Sosya psikolojideki temel kavramları öğrenmek. 6. Bellek ve bellekle ilgili farklı yaklaşımlar hakkında bilgi edinmek. 7. Motivasyonu tanımlamak ve motivasyon ile duygu hakkındaki temel yaklaşımları öğrenmek. 8. Zeka ile ilgili farklı yaklaşımları öğrenmek. 9. Kişilik ve bazı kişilik teorileri hakkında bilgi edinmek. 10. Stres ve başa çıkmayı tartışmak ve bunların sağlıkla ilişkileri hakkında bilgi edinmek. |
Bu derste ele alınacak belli başlı konular psikolojinin tanımı,duyum ve algı,öğrenme: tecrübenin rolü,sosyal düşünme ve davranış,bellek,motivasyon ve duygu,zeka,kişilik,hayata uyum: stres, başa çıkma ve sağlık şeklindedir. Bu derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri arasında ders anlatımı, okuma ve bireysel çalışma yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Psikoloji Bilimi | Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022). Introduction to Psychology. |
3) | Psikoloji Bilimi | Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022). Introduction to Psychology. |
4) | Biyoloji ve Davranış | Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin. |
5) | Dikkat ve Algı | Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson. |
6) | Öğrenme ve Hafıza | Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson. |
7) | Psikolojide Güncel Trendler: Beyin-Bilgisayar Arayüzleri ve Yapay Zeka | Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ... & Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250. Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Psikolojide Güncel Trendler: Beyin-Bilgisayar Arayüzleri ve Yapay Zeka | Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ... & Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250. Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10. |
10) | Zihin Teorisi ve sosyo-duygusal gelişim | Bjorklund, D. F. & Blasi, C. H. (2012). Child and adolescent development: An integrated approach. Wadsworth. |
11) | Sosyal Davranışın Evrimi | Tomasello, M. (2014). The ultra-social animal. Europen Journal of Social Psychology. 44, 187– 194 |
12) | Gruplar Arası İlişkiler: Ayrımcılık | https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehir-ebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships |
13) | Stres ve Ruh Sağlığı: Biyopsikososyal Bir Yaklaşım | Eaton, W.W., & Fallin, F.D. (Eds.) (2019). Public Mental Health. (2nd Ed.) Oxford University Press. |
14) | İyi Olma Hali ve Başa Çıkma | Lynn, S. J. , O'Donohue , W. & Liliefeld, S. O. (2014). Health, Happiness, and Well-Being : Better Living Through Psychological Science. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • The Science of Psychology - Lecturer: İdil Işık Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022). Introduction to Psychology. • Biology and Behavior - Lecturer: Can Soylu Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin. • Attention and Perception - Lecturer: Hale Ogel Balaban Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson. • Learning and Memory - Lecturer: Simay Ikier Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson. • Current trends in Psychology: Brain-Computer Interfaces & Artificial Intelligence - Lecturer: Can Soylu & Berna Güler Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ... & Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250. Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10. 3 • Theory of Mind and Socio-emotional Development - Lecturer: Sena Cüre & Simge Ikier Bjorklund, D. F. & Blasi, C. H. (2012). Child and adolescent development: An integrated approach. Wadsworth. • Evolution of Social Behavior - Lecturer: Beyza Tepe Tomasello, M. (2014). The ultra-social animal. Europen Journal of Social Psychology. 44, 187– 194 • Inter-group Relationships: Discrimination - Lecturer: Bahar Tanyas https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehirebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships • Inter-group Relationships: Discrimination - Lecturer: Bahar Tanyas https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehirebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships • Stress & Mental health: A Biopsychosocial Approach - Lecturer: Oya Mortan Sevi Eaton, W.W., & Fallin, F.D. (Eds.) (2019). Public Mental Health. (2nd Ed.) Oxford University Press. • Well-being and Coping - Lecturer: B. Türküler Aka Lynn, S. J. , O'Donohue , W. & Liliefeld, S. O. (2014). Health, Happiness, and Well-Being : Better Living Through Psychological Science. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |