SOC4053 VictimologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC4053 Mağdur Bilimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Ders viktimoloji alanında çağdaş gelişimlere, kavramsal boyutlara, temel kavramlara ve literatüre, alt dallarına ve kriminoloji ve adli yargılama sürecindeki rolüne odaklanmakatadır. Viktimolojinin tarihsel ve gelişen rollerini derinlemesine ele alınacaktır. Ayrıca ders, çağdaş programların analizini ve Türkiye’de adli yargılama sürecindeki magdurları da ele alacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:
1)Mağdur ve mağdurbilim kavramlarını tanımlayabilecek
2)Viktiminoloji ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek,
3)Suç ve suçun etkilerini ölçebilecek,
4)Viktimolojinin tarihçesini anlayabilecek,
5)Türk adli yargıama sürecini ve mağdurların durumlarını analiz edebilecek,
6)Mağduriyetin sonuçlarını analiz edebilecek,
7)Mağdur destek programlarını anlayabilecek,
8)Kadın mağdurlar ile ilgili sorunların farkına varabilcek,
9)Çocuk fiziksel ve cinsel mağduriyetindeki dinamikleri anlayabilecek,
10)Özel mağduriyet biçimlerini kavrayabilecek,
11)Kurumsal boyuttaki mağduriyetin dinamiklerinianlayabilecek,
12)Viktimilojinin uluslararası boyutunu anlayabilecek

Dersin İçeriği

Ders, viktimolojinin tarihsel gelişimine ve Türkiye'de adli mekanizma sürecinde mağdurların artan rolünü inceleyecektir. Mağdur destek programlarının önemi vurgulanarak, mağduriyetin farklı alanlardaki dinamikleri tartışılacaktır. Ayrıca ders suçun mağdura etkisi, suç mağduriyetinin sonuçları, viktimolojinin uluslararası boyutları başlıklarını da içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Viktimolojiye Giris Ders programını okumak
2) Viktimolojinin Tarihçesi • Hukukun gelişimi • Sosyal Güçler • Viktimioloji Teorileri Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, , Pearson. Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt (2003). Victimology : A study of crime victims and their roles”, Prentice Hall.
3) Suçun ölçümü ve etkileri • Resmi raporlar • Diğer raporlar Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, , Pearson.
4) Adli yarglama süreci ve mağdurlar Adli yargılama sürecinde mağdu ile ilgili düzenlemeler Victims and Victimisation a Reader, edited by Brian Williams and Hannah Goodman Chong, McGrawHill, 2009 Odev: Proje onerisi hazırlanmak
5) Türk Adli yargılama sistemi
6) Mağduriyetin Sonuçları • Fiziksel Sonuçları • Psikoloijk Sonuçları • Finansal Sonuçları Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt (2003). Victimology : A study of crime victims and their roles”, Prentice Hall.
7) Mağdurlara Destek • Medya • Yasal düzenlemeler Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, , Pearson.
8) Özel mağduriyet türleri • Aile içi şiddet mağdurları • Çocuk mağdurlar • Adam öldürme suçu mağdurları • Kadın mağdurlar Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt (2003). Victimology : A study of crime victims and their roles”, Prentice Hall.
9) PROJE Sunumları
10) Özel mağduriyet türleri • Yaşlı mağdurlar • Nefret suçu mağdurları Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt (2003). Victimology : A study of crime victims and their roles”, Prentice Hall.
11) Seri Cinayet Mağdurları Flört tecavüzleri ARA Sınav Victims and Victimisation a Reader, edited by Brian Williams and Hannah Goodman Chong, McGrawHill, 2009
12) Kurumlardaki Mağdurlar • Okul şiddeti mağdurları • Kampüs şiddeti mağdurları Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, , Pearson
13) Kurumlardaki Mağdurlar • İşyeri şiddeti • Mağdursuz suçların mağduru Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, Pearson
14) Mağdur Hakları Viktimolojinin uluslararası boyutu • History and leaders in the field • Crime victim surveys • Globalization of crime and victims • The united nations • The international criminal court • International victimization War, natural disasters, and other Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, , Pearson. Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt (2003). Victimology : A study of crime victims and their roles”, Prentice Hall.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, Harvey Wallece, Allyn and Bacon, Pearson, 2007

Victimology : A study of crime victims and their roles Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt, Prentice Hall, 2003.

Victims and Victimisation a Reader edited by Brian Williams and Hannah Goodman Chong, McGrawHill, 2009
Diğer Kaynaklar: Additional readings will be provided.
Ek okumalar sağlanacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.