İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3056 | Suç Sosyolojisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: 1)Suç ve kriminoloji kavramlarını tanımlayabilecek, 2)Krimioloji ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi algılayabilecek, 3)Suç ve suçluluğun ölçümünü kavrayabilecek, 4)Suçun gürünüm biçimlerini anlayabilecek, 5)Klasik ve Neo-klasik okulun suç ve suçluluk üzerine açıklamalarını anlayabilecek, 6)Suçun biyolojik temellerini analiz edebilecek 7)Suçlu davranışın psikolojik ve psikiyatrik temelerini anlayabilecek, 8)Suçlulukta sosyal gelişim ve sosyal süreçlerin önemini kavrayabilecek, 9)Sosyal çatışma kuramının suçluluk üzerine açıklamalarını analiz edebilecek, 10) Şahsa yönelik suçları anlayabilecek, 11)Sosyal politika ve suçlu davranışa müdahale arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek, 12) Sosyolojik perspektiften suç önleme politikalarını analiz edebilecek, |
Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kriminoloji nedir ? | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
2) | Kriminoloji ve sosyolojik perspektif | Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall. |
3) | Suç ve suçlu davranışı ölçme Resmi suç istatistikleri ve etkili kullanımları | John Tierney(2005). Criminology, Theory and context, Longman, Pearson. |
4) | Kriminal davranışın ölçümü ve görünümü Kriminal davranışın sosyal görünümleri | Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall. |
5) | Suçun görünümleri – Temel suç biçimleri | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
6) | 1. ARA SINAV | |
7) | Suçun biyolojik temelleri Kriminal davranışın biyolojik temelleri var mıdır ? | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
7) | Suçu Açıklayan teoriler Klasik ve Neo-klasik düşünce | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
8) | Suçun Psikolojik ve Psikiyatrik temelleri | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
9) | Sosyolojik teoriler : Sosyal yapı | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
10) | Sosyolojik teoriler:Sosyal süreçler ve sosyal gelişim | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
11) | Sosyolojik teoriler: Sosyal çatışma | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall |
12) | 2. ARA SINAV | |
13) | Suçlu davranış biçimleri Şahsa yönelik suçlar | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
14) | Mala yinelik suçlar | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
Ders Notları / Kitaplar: | “Criminology Today: An integrative Introduction”, Frank Schmalleger, Pearson, Prentice Hall, 2006. “Criminology, A Sociological Understanding”, Steven Barkan, Pearson, Prentice Hall, 2009. “Criminology: Theory and Context”, John Tierney, Longman, 2006 |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings will be provided Ek okumalar sağlanacaktır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |