SOC1051 Introduction to PhilosophyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1051 Felsefeye Giriş Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, felsefenin temellerini anlaşılır kılmaktır. Bu derste, çeşitli felsefi sorunlar üzerinde durularak modernite içerisinde tezahür etmiş olan benlik fikri ile bilimsel dünya görüşü ve genel olarak sosyal yapılar incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

(1)Felsefenin ne olduğuna ilişkin çeşitli kavramsal yaklaşımları bilir,

(2)Bilgiyle ilgili ana kuramları öğrenir,

(3)Felsefeye ilişkin kavramsal ve analitik düşünme becerisi kazanır.

(4)Kuramsal fikirlerin sosyal bilimlere uygulanışını öğrenir,

(5)Çeşitli kuramlar kullanarak mikro ve makro düzeyde felsefi analiz yapabilme becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, felsefenin temellerini anlaşılır kılmaktır. Bu derste, çeşitli felsefi sorunlar üzerinde durularak modernite içerisinde tezahür etmiş olan benlik fikri ile bilimsel dünya görüşü ve genel olarak sosyal yapılar incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Felsefe nedir? [Craig, chp. 1]
3) Ne yapmam gerekir? [Craig, chp. 2]
4) Nasıl biliyoruz? [Craig, chp. 3]
5) Nasıl biliyoruz? [Craig, chp. 3]
6) Konu tekrarı ve ödev teslmi Ödev teslimi
7) Ben kimim? [Craig, chp. 4]
8) Bazı temalar [Craig, chp. 5]
9) ism'ler [Craig, chp. 6]
10) Bazı önemli noktalar [Craig, chp. 7]
11) Bazı önemli noktalar [Craig, chp. 7]
12) Sunum Sunum (sözlü)
13) Ödev teslimi Ödev teslimi
14) Sunum Sunum (sözlü) 12'inci haftadan devam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Edward Craig, “Philosophy – A Very Short Introduction”, Oxford University Press, 2002
Diğer Kaynaklar:
* William Outhwaite, “The Philosophy of Social Science”, in: Bryan S. Turner, The Blackwell Companion to Social Theory”, pp. 47-70.

Additional readings will be announced.
Haftalık ek okumalar duyuralacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.