CET4054 Adult EducationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4054 Yetişkin Eğitimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NEŞE UYANIK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: * Öğrencilere yetişkin eğitimi ve öğrenmesi ile ilgili temel unsurları aktarmak

* Yetişkin eğitimi teorileri, politikaları, uygulamaları, içeriği, tarihi ve metodları hakkında, ulusal ve uluslararası çerçevede genel bir anlayış kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Alandaki temel terminolojiyi tanımlama ve aralarındaki farkları bilme
* Yetişkin eğitiminin prensiplerini açıklayabilme
* Yetişkin eğitiminde kullanılan metod ve teknikleri açıklayabilme
* Yetişkinlere özel eğitsel faaliyetlerin tarihsel gelişimini bilme
* Yetişkin öğrenenin ihtiyaçlarını anlayabilme ve öğretimi buna göre tasarlayabilme
* Yetişkinler için program geliştirme ve değerlendirmenin temel kavramlarını anlama
* Yetişkin eğitimi uygulamalarının hem yetişkinler hem de toplum için önem ve etkisini fark edebilme
* Güncel yetişkin eğitimi uygulamalarını bilme

Dersin İçeriği

Yetişkin eğitimi alanı ve uygulamaları ile ilgili temel bir ders. Yetişkin eğitiminin tarihçesi, içeriği, çerçevesi, amaçları, metodları, teorileri ve politikaları. Yetişkin psikolojisi ve andragoji kavramı. Yaşamboyu eğitim. Yetişkin eğitimi uygulamaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yetişkin eğitiminin temelleri Jarvis Ch.1 Merriam & Brockett Ch.1
2) Terminolojik farklılıklar: yetişkin eğitiminden yaşamboyu öğrenmeye Jarvis Ch.2 Merriam & Brockett Ch.4
3) Yetişkin eğitiminin tarihçesi Merriam & Brockett Ch.3
4) Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6
5) Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar (devam) Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6
6) Yetişkinlere öğretmede kuram ve metodlar Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5
7) Yetişkinlere öğretmede kuram ve medotlar (devam) Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5
8) Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8
9) Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar (devam) Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8
10) Yetişkin eğitiminde ölçme değerlendirme Jarvis Ch.8
11) Yetişkin eğitiminde müfredat ve program planlama Jarvis Ch.9
12) Yetişkin eğitiminde kuram, uygulama ve araştırma Jarvis Ch.10 Merriam & Brockett Ch.10
13) Yetişkin eğiticilerinin profesyonel olarak hazırlanması Jarvis Ch.11 Merriam & Brockett Ch.9
14) Yetişkin eğitiminin geleceği Merriam & Brockett Ch.11

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Jarvis, P. (2004). “Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice”(3rd Ed.), RoutledgeFalmer, London.
• Merriam, S.B.; Brockett, R.G. (2007). “The Profession and Practice of Adult Education: An Introduction”. Jossey-Bass, CA.
Diğer Kaynaklar: Yok/None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.