Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Amerikan Bağımsızlık Savaşı |
Okuma |
3) |
Amerikan İç Savaşı |
Okuma |
4) |
Amerikanlılar ve Yerliler Arasındaki Savaşlar I |
Okuma |
5) |
Amerikalılar ve Yerliler Arasındaki Savaşlar II |
Okuma |
6) |
Amerika-Meksika Savaşı |
Okuma |
7) |
Birinci Dünya Savaşı ve Amerika I |
Okuma |
8) |
Film Gösterimi ve Tartışma- Belgesel, Birinci Dünya Savaşı ve America |
|
9) |
Birinci Dünya Savaşı sonrası America |
Okuma |
10) |
İkinci Dünya Savaşı ve Amerika |
Okuma |
11) |
İkinci Dünya Savaşı sonrası Amerika |
Okuma |
12) |
Soğuk Savaş |
Okuma |
13) |
Vietnam Savaşı |
Okuma |
14) |
Amerika ve Orta Doğu I |
Okuma |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |