DES3936 Design ThinkingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES3936 Tasarım Düşüncesi Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Mesleki pratiklere düşünce tarihi ışığında yaklaşmak,kavramları kökenleri ve nedenleriyle birlikte düşünmek,anlam ve amaca yönelik tefekkür pratikleri yapmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
düşünme biçimlerinin algılanması
hayat yaklaşımlarının dinsel temelinin farkedilmesi
hayat yaklaşımlarının ahlaki temelinin farkedilmesi
hayat yaklaşımlarının coğrafi ve sınıfsal temelinin farkedilmesi
düşünme pratiklerinin iç yapısının çözümlenmesi
mesleki yaklaşımların bu pratikler sayesinde geliştirilmesi

Dersin İçeriği

skeptisizm, etik, erk,estetik,bilgi ve sanatın doğası gibi konular Plato,skolastik felsefe,rönesans,reform, Descartes,Spinoza, Kant,Hegel,Nietzsche, Marx,Heidegger,frankfurt okulu’un felsefi yazıları bağlamında tartışılacaktır. Eski Yunan’da ‘Zena’nın Paradosu’ndan Michel Foucaut’un ‘Disiplin ve Ceza’sına kadar modern insanı düşündüren entellektüel konulara değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriği ve konular hakkında genel bilgilendirme, okuma listesi verme ve tanıtma, Antik Yunan öncesi felsefenin izinin sürülmesi. Mitoloji tarifinin yapılması ve alt yapısının açıklanması. İnsanın kendi üzerine ilk defa düşünmesi, içinde bulunduğu kaotik ortamda telafi amaçlı ilk kozmolojik tasarımlar -
2) Sokratik dönem öncesi Antik Yunan düşüncesi, tragedyalarda hayatla ilgili problemlere değinilmesi Parmenides, Platon, Sokrates ve sonrasında iyi,güzel ve varlık üzerine akli etüdler(idealar dünyasının tanımlanması,mağara kuramı) -
3) Parmenides,Platon,Socrates ve iyi ve güzel kavramının birliği,mağara alegorisi Aristo ve nikhomakos'a etik üzerinden özgürlük, mutluluk,iyi ve güzel varlığın dört nedeni üzerine çalışma -
4) Erken hristiyan düşüncenin birey ve sosyal hayat üzerindeki etkisi(iznik konsülü,agustinus) İyi ve güzel'in ayrılması -
5) Skolastik felsefenin kurduğu dünya görüşü,perspektifin keşfedilmesi,rönesans,reform ve bireyin yükselişi -
6) Descartes, şüphenin imanın içine sızması, iman için akla ihtiyaç duyma -
7) Spinoza, ilk yazılan ütopyalar, olası dünya kurguları üzerine çalışma. İskoç aydınlanması(Hume, Hobbes, Locke, toplumsal sözleşme) -
8) Aydınlanma! İlla ki Kant! Sapere aude ! Baumgarten ve estetiğin tarifi -
9) Hegel ve baş aşağı duvar diyalektik! Nietsche, iyi ve kötünün ötesinde güç istenci -
10) Marx ve ayakları yere basan diyalektik. Endüstri devriminin sınıfsallaşmaya etkisi, bireyin kendini kurması -
11) Heidegger ve olmak( Varlık ve zaman) Tasarımda kişiselleştirme, kimlik kurma, aidiyet -
12) Frankfurt okulu, Adorno, Horkheimer, aklın araçsallığı, Aydınlatmanın diyalektiği -
13) Varoluşçuluk, Jean Paul Satre , simon de bevoir , Albert Camus -
14) Deleuze ve bireyin metastabilitesi, Foucault kimlikler ve cinsiyet üzerine irdelemeler, diğer çağdaş yaklaşımlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 4 % 5
Ödev 10 % 5
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar 4 1 4
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.