ENDÜSTRİYEL TASARIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES4011 | Meslek Pratiği | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. YETKİN YAZICI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Tasarım ofislerine geziler yapılır. |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri profesyonel hayata hazırlamayı amaçlar. Endüstri ürünleri tasarımcılarının olası çalışma ortamları ve çalışma yapıları hakkında yönetimsel, finansal ve hukuki bilgiyi aktarır. Kullanıcı-odaklı tasarım gibi tasarım pratikleri ve uygulamaları üzerinde durulur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Profesyonel tasarımcı olarak beklentilerini değerlendirebilir; - Proje yönetim süreçleri üzerini tanımlayabilir; - Kullanıcı-odaklı tasarım uygulamalarını tanır; - Endüstri ürünleri tasarımı çalışma ortamlarını tanır ve benimser; - Etkili sunumlar hazırlamak konusunda deneyim kazanır; - Yaratıcı endüstrilerdeki hedef dağılımına bağlı kişisel kariyer hedeflerini tartışır. -Kişisel gelişim planlarını tanımlar; özel kariyer yetenekleri ve genel hedefleri desteklemek için gerekli alanları vurgular; -Kişisel gelişim hedeflerine ve gelecek için planlara kişisel gelişimle ilgili başarıları değerlendirerek yansıtır; -Gelecekteki iş ve kendi kuracağı işi desteklemek için malzeme geliştirmek - Kendi yetenek, yapabilirliklerini ve işini bir işverene veya müşteriye sunabilmek |
Endüstri, yasal ve ticari çerçeve, meslek etiği, fikri mülkiyet, telih hakkı, mesleki ve profesyonel organizayonlar üzerinde durulur. Ders ayrıca öğrencileri küçük ölçekli işletme organizyonu ve yönetimi, finans, proje yönetimi, pazarlama, proje teslimi, proje dokümentasyonu ve özgeçmiş konuları üzerinde durur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, tasarımcının hedefleri | . |
2) | Profesyonel tasarım dünyası incelemesi | Haftalık okuma |
3) | Tasarım süreci | Haftalık okumalar |
4) | Mesleki özgüven geliştirme | Ödev 1 teslimi |
5) | Tasarım sohbetleri | Haftalık okuma |
6) | Proje sunumu | Haftalık okuma |
7) | Tasarım sohbetleri | Ödev 2 teslimi |
8) | İnsan-odaklı tasarım | Haftalık okuma |
9) | İnsan-odaklı tasarım | Haftalık okuma |
10) | Kişisel pazarlama aracı olarak websitesi | Ödev 3 teslimi |
11) | Sınai Haklar, Fikri Mülkiyet Hakları, Patent, Lisanslama | Haftalık okuma |
12) | Tasarım ofisi kültürü | Haftalık okuma |
13) | Firma içinde tasarım birimi kültürü, İş Planı ve Ticarileşme | Ödev 4 teslimi |
14) | Etnografi ve tasarım | Haftalık okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | IDEO. Human-Centered Design Toolkit: An Open-Source Toolkit To Inspire New Solutions in the Developing World. |
Diğer Kaynaklar: | Battle, C., Bruck E. D., & Crawford, T. (2004). Business and Legal Forms for Industrial Designers. Allworth Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 4 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 77 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |