ENDÜSTRİYEL TASARIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES4001 | Endüstriyel Tasarım V | Güz | 2 | 6 | 5 | 11 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ Öğ.Gör. MERİÇ KARA Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencinin profesyonel düzeyde tasarım yapabilecek düzeye gelmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - bir ürün sisteminin işlevsel taleplerini tanımlar. - sistemin alt bileşenlerini tanımlar. - komplike bir sistemin tasarım ölçütlerini tanımlar. - projesinde eleştirel-entellektüel bi yaklaşım uygular. - kişisel bir tasarım dili oluşturur. - kavramsal yorumu üst düzeyde bir ürün geliştirir. - ürünü üretilebilirliği üst düz bir şekilde geliştirir. - sonuç tasarımı BDT ortamında ve maketle sunar. - Kendi yetenek ve yapabilirliklerini gelecekteki istihdam ve kişisel istihdamını desteklemek için gözden geçirir - İş yapılarınıbir iş planını kurmak için gerekli yasal çerçeve ve kanunları kurar - Gelecekteki iş ve kendi kuracağı işi desteklemek için malzeme geliştirmek - Kendi yetenek, yapabilirlikleri ve işini bir işverene veya müşteriye sunabilmek |
Tek bir proje üzerine yoğunlaşarak, öğrencinin ürün tasarımının her aşamasını yaşamasını hedefleyen bir ders olup bir tasarım metodolojisi ve sonunda gerçek bir ürün tasarımını geliştirmeyi öngörmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Birinci proje. Proje tanımının tartışılması. | |
2) | Birinci proje. Kavramsal eskizler. Yeni Ürün Geliştirme. | |
3) | Birinci proje. Geliştirme eskizleri. | |
4) | Birinci proje. Projenin sonuçlanması ve jüri. | |
5) | İkinci proje. Proje tanımının tartışılması. | |
6) | İkinci proje. Araştırma. | |
7) | İkinci proje. Araştırma sonuçları sunumu. | |
8) | İkinci proje. Kavramsal eskizler. | |
9) | İkinci proje. Kavramsal eskizler. | |
10) | İkinci proje. Geliştirme eskizleri. | |
11) | İkinci proje. Geliştirme eskizleri. Ön-jüri. | |
12) | İkinci proje. Geliştirme çalışmaları. | |
13) | İkinci proje. Geliştirme çalışmaları. | |
14) | İkinci proje. Tasarımı sonuçlandırma çalışmaları. |
Ders Notları / Kitaplar: | non |
Diğer Kaynaklar: | non |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 5 |
Ara Juri | 3 | % 55 |
Juri | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 130 |
Ara Juri | 2 | 16 |
Juri | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 268 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |