ENDÜSTRİYEL TASARIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES3032 | Tasarım Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞE EROL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bir tasarım profesyonelinin derste sunum yapması |
Dersin Amacı: | Günümüzde tasarım disiplini ürün, servis, süreç ve deneyim tasarımını kapsayan daha karmaşık bir yapı içerisinde bulunmaktadır. Yeni teknolojiler, yeni malzeme ve üretim süreçlerinin varlığı tasarım söyleminde yeni yaklaşımları gerekli kılmıştır. İş ortamlarındaki yoğun rekabet ortamı benzer şekilde tasarım eylemini değişikliğe uğratmıştır. Tasarım rekabet için önemli bir aktör ve firma düzeyinde başarıya katkı sağlaması beklenen önemli bir bileşen haline gelmiştir. Disiplinlerarası kapsamda tasarımcıların farklı disiplinlerden ekiplerle beraber çalışması, tasarım, üretim, pazarlama, süreç, kaynak ve bütçe yönetimi gibi farklı aşamalarına katkı sağlamaları beklenmektedir. Tasarım yönetimi dersi bu disiplinerarası karmaşık süreç ve prosedürleri yönetilmesine dair bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- yönetimsel süreçlerde (proje, insanlar, süreçler, stratejiler,vs.) kullanılan teknik ve becerileri sergiler 2- strateji geliştirme, ürün geliştirme, problem çözme ve kara verme becerilerini kazanır 3- eleştirel, analitik,değerlendirmeci ve aktarıcı yeterlilikler sergiler 4- tasarımı iş ortamları için fark yaratma, innovasyon ve değer yaratımı aracı olarak kullanma algısını geliştirir 5- ekip çalışması becerileri sergiler 6- tasarım ve diğer organizasyonel birimleri birbirleri ile ilişkilendirir 7- Sanat ve tasarım projeleri için uygun olan proje ve mal varlığı yönetimi yöntemlerini incelemek 8- Proje yönetimi yaklaşımı ve iş akışı stratejisi arasındaki ilişkiyi değerlendirmek 9- Seçilen bir proje için iş akışı yönetim sistemini yürütmek ve süreç boyunca gelişimi izlemek 10- İş akışı ve yönetim stratejilerini, iyi uygulama ve geliştirme alanlarını belirleyerek eleştirel analiz etmek |
Bu ders tasarım yönetimini stratejik bir kaynak olarak tanıtır ve tasarımın değeri, tasarımın firma içindeki farklı organizasyonel birimlerle ilişkisi, tasarım projelerinin yönetimi, tasarım politikaları ile bilim ve teknoloji politikalarıyla ilişkisini kurmak, tasarımın öneminin arttırılması, tasarım ve tasarım yönetimindeki güncel konuları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | tasarım yönetimine giriş & ders programı ve ders politikalarının ortaya konulması | |
2) | tasarımın değeri | |
3) | tasarım düşüncesi ve strateji geliştirme | |
4) | şirketlerde organizasyonel yapı | |
5) | pazarlama ve tasarım | |
6) | tasarım sürecinin yönetimi, yeni ürün geliştirme | "Tüketici analizi & Pazar analizi" ödevinin hazırlanması |
7) | tasarım sürecinin yönetimi, yenilik yönetimi | "Kullanıcı araştırması" ödevi için hazırlanma |
8) | tasarımın uygulanmasının yönetimi | "fikir geliştirme sürecinin yönetimi" ödevinin hazırlanması |
9) | pratikte tasarım yönetimi | "ürün geliştirme sürecinin yönetimi" ödevinin hazırlanması |
10) | tasarımı desteklemek; tasarım politikaları Bilim ve teknoloji politikaları | "tasarım bilgilendirmesi" ödevinin hazırlanması |
11) | sunumlar | sunumlara hazırlanma |
12) | sunumlar | sunumlara hazırlanma |
13) | tasarımda güncel konular ve tasarım yönetimi | "proje çalışma planı ve bütçelendirme" ödevinin hazırlanması |
14) | tasarım yönetimi: vaka çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Angela Dumas and Henry Mintzberg, “Managing Design/Designing Management.” Design Management Journal. Rizal Sebastian, “The Interface between Design and Management.” Design Issues. Design Management Institute: 18 Views on the Definition of Design Management. In: Design Management Journal, Vol. 9, No. 3, p. 14-19, 1998, Design Management Institute. Gorb, P. (1992) Design Management Education: A Personal Retrospective. In: Design Management Review, Vol. 3, No. 3. Joziasse, F. (2000) Bringing Design Management Into the Fold. In: Design Management Review, Vol. 11, No. 4, p. 36-40. |
Diğer Kaynaklar: | Best, K. 2010. Fundamentals of Design Management, AVA Publishing SA. Best,K. 2007. Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, AVA Publishing SA. Borja de Mozota, B. 2003. Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation, Allworth Press, New York. Bruce M. & Bessant, J. 2002. Design in Business - Strategic Innovation through Design, Pearson Education, Essex. Er, Ö., Er, H.A. & Manzakoğlu B.T 1996. ‘Tasarım Yönetimi: Tanım, Kapsam ve Uygulama, TÜSİAD Rekabet Stratejileri Dizisi No:13, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 6 | % 20 |
Sunum | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |