ENDÜSTRİYEL TASARIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES2002 | Endüstriyel Tasarım II | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN Öğ.Gör. MERİÇ KARA Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı ürün tasarım yöntemlerinin uygulamalı olarak öğrenciye kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - temel işlevsel talepleri ürün tasarımı seviyesinde tanımlar. - proje için geçerli tasarım ölçütlerini tanımlar. - tasarım ölçütlerini tasarımında uygular. - bir dizi alternatif oluşturur. - seçtiği alternatifi geliştirir. - sonuç tasarımı el çizimi ortamında ve üç boyutlu olarak sunar. -İncelemevearaştırmaalanlarıiçinpaydaşgereksinimlerinibirprojetanımınıdeğerlendirerekbelirlemek -Deneyerek ve test ederek fikirleri, malzemeleri ve süreçleri keşfetmek -Gelişim sürecinin kanıtlarını ve sonuç çıktılarını bir çalışma süreci olarak sunmak -Diğerlerinin geri bildirimlerinin yansıması olarak kendi süreç ve çıktılarını değerlendirmek |
Tasarım kriterleri ve senaryosu ile ilişkili aşamalı ürün tasarımı yaklaşımını kullanarak;temel araştırma, detaylandırma, fikir oluşumu, dökümantasyon ve modelleme yöntemlerini kapsar. Öğrencilerden iki ve üç boyutlu anlatım becerilerini ve estetik yeterliliklerini genişleterek yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi, konseptin ürüne indirgenerek, üretim teknikleri ve fizibilitenin çıkarılması ve bütün bunlara uygun bir prezentasyon hazırlanmaları beklenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Birinci proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma. | |
2) | Birinci proje: Fikir eskizleri ve geliştirme | |
3) | Birinci proje: Tasarım gelişimi. | |
4) | Birinci proje: Sonuç tasarım, jüri. | |
5) | İkinci proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma. | |
6) | İkinci proje: Araştırma sonuçları, kavramsal eskizler. | |
7) | İkinci proje: Kavramsal geliştirme. | |
8) | İkinci proje: Tasarım gelişimi. Eskiz-proje. | |
9) | İkinci proje: Sonuç proje, jüri. | |
10) | Üçüncü proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma. | |
11) | Üçüncü proje: Araştırma sonuçları, kavramsal eskiz | |
12) | Üçüncü proje: Kavramsal geliştirme. | |
13) | Üçüncü proje: Tasarım gelişimi. | |
14) | Üçüncü proje: Sonuç tasarım. |
Ders Notları / Kitaplar: | non |
Diğer Kaynaklar: | non |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ara Juri | 2 | % 50 |
Juri | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Küçük Sınavlar | 1 | 4 |
Ara Juri | 2 | 8 |
Juri | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 244 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |