DES2002 Industrial Design IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ENDÜSTRİYEL TASARIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES2002 Endüstriyel Tasarım II Bahar 2 6 5 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Öğ.Gör. MERİÇ KARA
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı ürün tasarım yöntemlerinin uygulamalı olarak öğrenciye kazandırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- temel işlevsel talepleri ürün tasarımı seviyesinde tanımlar.
- proje için geçerli tasarım ölçütlerini tanımlar.
- tasarım ölçütlerini tasarımında uygular.
- bir dizi alternatif oluşturur.
- seçtiği alternatifi geliştirir.
- sonuç tasarımı el çizimi ortamında ve üç boyutlu olarak sunar.
-İncelemevearaştırmaalanlarıiçinpaydaşgereksinimlerinibirprojetanımınıdeğerlendirerekbelirlemek
-Deneyerek ve test ederek fikirleri, malzemeleri ve süreçleri keşfetmek
-Gelişim sürecinin kanıtlarını ve sonuç çıktılarını bir çalışma süreci olarak sunmak
-Diğerlerinin geri bildirimlerinin yansıması olarak kendi süreç ve çıktılarını değerlendirmek

Dersin İçeriği

Tasarım kriterleri ve senaryosu ile ilişkili aşamalı ürün tasarımı yaklaşımını kullanarak;temel araştırma, detaylandırma, fikir oluşumu, dökümantasyon ve modelleme yöntemlerini kapsar. Öğrencilerden iki ve üç boyutlu anlatım becerilerini ve estetik yeterliliklerini genişleterek yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi, konseptin ürüne indirgenerek, üretim teknikleri ve fizibilitenin çıkarılması ve bütün bunlara uygun bir prezentasyon hazırlanmaları beklenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Birinci proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma.
2) Birinci proje: Fikir eskizleri ve geliştirme
3) Birinci proje: Tasarım gelişimi.
4) Birinci proje: Sonuç tasarım, jüri.
5) İkinci proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma.
6) İkinci proje: Araştırma sonuçları, kavramsal eskizler.
7) İkinci proje: Kavramsal geliştirme.
8) İkinci proje: Tasarım gelişimi. Eskiz-proje.
9) İkinci proje: Sonuç proje, jüri.
10) Üçüncü proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma.
11) Üçüncü proje: Araştırma sonuçları, kavramsal eskiz
12) Üçüncü proje: Kavramsal geliştirme.
13) Üçüncü proje: Tasarım gelişimi.
14) Üçüncü proje: Sonuç tasarım.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: non
Diğer Kaynaklar: non

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ara Juri 2 % 50
Juri 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 112
Küçük Sınavlar 1 4
Ara Juri 2 8
Juri 1 8
Toplam İş Yükü 244

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı