DES1012 Design Communication IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES1012 Tasarım İletişimi II Bahar 1 2 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MURAD BABADAĞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MURAD BABADAĞ
Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL
Öğ.Gör. SİNAN POLVAN
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin temel çizim tekniklerini daha ileri seviyede geliştirerek, görsel iletişim becerilerini derinleştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, toz pastel tekniğini öğrenerek renklendirme çalışmalarında uzmanlaşır ve tasarım fikirlerini daha etkili bir şekilde ifade edebilmeyi amaçlar. Bu süreçte, çizimin bir dil olduğunu hafıza ve hayal gücüyle bir araya getirip dış dünyayı kavrar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çizgi çizimi, perspektif ilkeleri, ışık ve gölge (tarama), toz pastel ile renklendirme ve gölgelendirme gibi temel çizim tekniklerini tanımlar ve hatırlar; bu tekniklerin görsel iletişim için temel araçlar olduğunu ifade eder.
2. Temel çizim becerilerinin tasarım fikirlerini iletmedeki rolünü öğrenir,
3.Uygun çizim tekniklerini kullanarak, tasarım kavramlarını ve çözümlerini hem iki boyutlu hem de üç boyutlu biçimlerde etkili bir şekilde temsil eder.
4.. Çizimlerle görsel iletişimin etkinliğini eleştirel bir şekilde değerlendirir, fikirlerin başkalarına net ve doğru bir şekilde iletilip iletilmediğini inceler.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere çizgi, perspektif teorileri, ışık ve gölge (doku) ile render tekniklerinin kullanımı yoluyla görsel iletişim olarak temel çizim becerilerininin yanı sıra toz pastel tekniği ile renklendirme çalışmaları yapılır ve daha gerçekçi görselleştirme teknikleri kullanılmaya başlanır. Ders kapsamında her hafta yapılan ders içi ve ödev çizimleriyle öğrencinin görselleştirme becerileri gelişir.Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: farklılaştırma, ders anlatım, bireysel çalışma, problem çözme ve gözlemidir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı, bilgi, malzemelerin, süreçlerin ve yöntemlerin örnekler ve görsellerle açıklanması. Temel nesne kompozisyonu ile 8 kriterin hatırlanması.
2) Toz Pastel özelliklerini anlamak, maskeleme ve boyama yüzeylerini deneyimlemek Temel nesne kompozisyonu ile 8 kriterin hatırlanması.
3) Toz pastel uygulamalarının farklılıklarının açıklanması, mat ve parlak nesnelerin deneyimlenmesi, Pastel Tebeşiri ile ilgili temel beceriler. Temel nesne kompozisyonu ve pastel ile renklendirme
4) Farklı dokuların açıklanması, pürüzsüz ve pütürlü nesnelerin deneyimlenmesi,Toz Pastel ile ilgili temel beceriler Temel nesne kompozisyonu ve pastel ile renklendirme
5) Farklı yüzeyler ve malzeme, şeffaflık açıklaması, teknik geliştirme ve detaylandırma. Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi
6) Birden fazla nesneden oluşan bir kompozisyon çizimi yaparak, yalnızca gölgeleriyle ve karışık tekniklerle gösterilmesi, tekniğin geliştirilmesi ve detaylandırılması. Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi
7) Teknik hakkında bazı ipuçları ve püf noktalarının verilmesi Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi
8) Tekrar kurşun kalem ve kağıtla temel çizim Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve tarama tekniği ile ışık gölge verilmesi
9) Marker, toz pastel, sulu boya, akvarel ve bazı doku kağıtları ile deneme çalışmaları, ileri düzey toz pastel tekniğine giriş Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi
10) Marker, toz pastel, sulu boya, akvarel ve bazı doku kağıtları ile deneme çalışmaları, ileri düzeytoz pastel tekniğine giriş Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi
11) Tekrar kurşun kalem ve kağıtla temel çizim Günlük yaşam nesnelerinin çizimi vetarama tekniği ile ışık gölge verilmesi
12) Birden fazla nesneden oluşan bir kompozisyon çizimi yaparak, yalnızca gölgeleriyle ve karışık tekniklerle gösterilmesi, ileri düzey pastel tebeşiri teknikleri Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi
13) Birden fazla nesneden oluşan bir kompozisyon çizimi yaparak, yalnızca gölgeleriyle ve karışık tekniklerle gösterilmesi, ileri düzey pastel tebeşiri teknikleri Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi
14) Birden fazla nesneden oluşan bir kompozisyon çizimi yaparak, yalnızca gölgeleriyle ve karışık tekniklerle gösterilmesi, ileri düzey pastel tebeşiri teknikleri Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: non

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 26 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Ödevler 12 2 24
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak 1
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek 1
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak 4
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek 2
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek
13) Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek