Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanımı, bilgi, malzemelerin, süreçlerin ve yöntemlerin örnekler ve görsellerle açıklanması. |
Temel nesne kompozisyonu ile 8 kriterin hatırlanması. |
2) |
Toz Pastel özelliklerini anlamak, maskeleme ve boyama yüzeylerini deneyimlemek |
Temel nesne kompozisyonu ile 8 kriterin hatırlanması. |
3) |
Toz pastel uygulamalarının farklılıklarının açıklanması, mat ve parlak nesnelerin deneyimlenmesi, Pastel Tebeşiri ile ilgili temel beceriler. |
Temel nesne kompozisyonu ve pastel ile renklendirme |
4) |
Farklı dokuların açıklanması, pürüzsüz ve pütürlü nesnelerin deneyimlenmesi,Toz Pastel ile ilgili temel beceriler |
Temel nesne kompozisyonu ve pastel ile renklendirme |
5) |
Farklı yüzeyler ve malzeme, şeffaflık açıklaması, teknik geliştirme ve detaylandırma. |
Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi |
6) |
Birden fazla nesneden oluşan bir kompozisyon çizimi yaparak, yalnızca gölgeleriyle ve karışık tekniklerle gösterilmesi, tekniğin geliştirilmesi ve detaylandırılması. |
Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi |
7) |
Teknik hakkında bazı ipuçları ve püf noktalarının verilmesi |
Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi |
8) |
Tekrar kurşun kalem ve kağıtla temel çizim |
Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve tarama tekniği ile ışık gölge verilmesi |
9) |
Marker, toz pastel, sulu boya, akvarel ve bazı doku kağıtları ile deneme çalışmaları, ileri düzey toz pastel tekniğine giriş |
Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi |
10) |
Marker, toz pastel, sulu boya, akvarel ve bazı doku kağıtları ile deneme çalışmaları, ileri düzeytoz pastel tekniğine giriş |
Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi |
11) |
Tekrar kurşun kalem ve kağıtla temel çizim |
Günlük yaşam nesnelerinin çizimi vetarama tekniği ile ışık gölge verilmesi |
12) |
Birden fazla nesneden oluşan bir kompozisyon çizimi yaparak, yalnızca gölgeleriyle ve karışık tekniklerle gösterilmesi, ileri düzey pastel tebeşiri teknikleri |
Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi |
13) |
Birden fazla nesneden oluşan bir kompozisyon çizimi yaparak, yalnızca gölgeleriyle ve karışık tekniklerle gösterilmesi, ileri düzey pastel tebeşiri teknikleri |
Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi |
14) |
Birden fazla nesneden oluşan bir kompozisyon çizimi yaparak, yalnızca gölgeleriyle ve karışık tekniklerle gösterilmesi, ileri düzey pastel tebeşiri teknikleri |
Günlük yaşam nesnelerinin çizimi ve toz pastel tekniği ile renklendirilmesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
1 |
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
1 |
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
4 |
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
2 |
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|
13) |
Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek |
|