EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES1021 | Endüstriyel Tasarıma Giriş | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders endüstriyel tasarım disiplinini; sunuşlar, sınıf tartışmaları, ödevler ve uygulamalarla tanıtır.Bu ders öğrenciye: - Endüstriyel tasarım disiplininin uygulama alanlarıyla ilgili genel anlayış, - Endüstriyel tasarım uygulamalarına ait görsel örnekler, - Grup tartışmaları ve takım çalışmasına ait deneyim, - Endüstriyel tasarım yaklaşımlarına ait araştırma, analiz etme ve sunma deneyimini kazandırır - Sosyal, tarihsel ve kültürel bağlamda anahtar sanat ve tasarım akımlarını, teori ve uygulamalarını tartışır - Özel bir sanat veya tasarım çalışmasını kendi uzmanlık alanında analiz eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I- tasarımı, endüstri ürünleri tasarımını, mesleğin oluşum ve gelişimini tanımlar II- mesleğin uygulama alanını ve ilişkide olduğu diğer alanları tanımlar III- endüstri ürünleri tasarımcısının rolünü ve endüstri ürünleri tasarım sürecini tanımlar IV- tasarım problemi çözüm aşamalarını tarifler V- endüstri ürünleri tasarımının özel problemler ve kullanıcı gruplarına ait uygulamalarını tartışır VI- seçilmiş endüstri ürünleri tasarımı projelerini mesleğin uygulama alanlarına gore analiz eder VII- iş ve yönetim kavramlarını endüstri ürünleri tasarımıyla ilişkilendirir VIII- endüstri ürünleri tasarımında insan faktörleri, malzeme ve teknoloji, üretim süreçleri, inovasyon ve yaratıcılık kavramları üzerine tartışır. |
1. Derse giriş 2. Tasarım, Endüstriyel ve Endüstriyel tasarımda Temel Kavramlar 3. Tasarım Süreci, Tasarım Sürecinde Roller ve Tasarım Kriterleri 4. Ürün Niteliklerin Tanımlanması Endüstriyel Tasarımda Problemler 5. Endüstriyel Tasarımda Renk 6. Tasarımda Bilgi Toplama Süreci 7. Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörleri 8. Özel Yaş Grupları ve Evrensel Tasarım için Endüstriyel Tasarımda Başlıklar 9. Ara sınav 10. Endüstriyel Tasarımda İş ve Tasarım Yönetimi 11. Seminer 12. Seminer 13. Seminer 14. Seminer 15. Tasarım Kurgusu ve Problem Çözümü 16. Karar Vermede İnovasyon ve Yaratıcılık |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Tasarım, Endüstriyel ve Endüstriyel tasarımda Temel | |
3) | Tasarım Süreci, Tasarım Sürecinde Roller ve Tasarım Kriterleri | |
4) | Ürün Niteliklerin Tanımlanması Endüstriyel Tasarımda Problemler | |
5) | Endüstriyel Tasarımda Renk | |
6) | Tasarımda Bilgi Toplama Süreci | |
7) | Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörleri | |
8) | Özel Yaş Grupları ve Evrensel Tasarım için Endüstriyel Tasarımda Başlıklar | |
9) | Ara sınav | |
10) | Endüstriyel Tasarımda İş ve Tasarım Yönetimi | |
11) | Sunuş | |
12) | Sunuş | |
13) | Sunuş | |
14) | Sunuş | |
15) | Tasarım Kurgusu ve Problem Çözümü | |
16) | Karar Vermede İnovasyon ve Yaratıcılık |
Ders Notları / Kitaplar: | Slack, Laura. What is Product Design? UK: RotoVision, 2006. Asatekin, Mehmet. Endüstri Tasarımında Ürün Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. 1997. Heskett, John. Industrial Design.London: Thames and Hudson, 1980. Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları ve Metodları. İstanbul: Birsen yayınevi, 2004. Clay, Robert. Beautiful Thing. An Introduction to Design. New York: Berg, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Slack, Laura. What is Product Design? UK: RotoVision, 2006. Asatekin, Mehmet. Endüstri Tasarımında Ürün Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. 1997. Heskett, John. Industrial Design.London: Thames and Hudson, 1980. Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları ve Metodları. İstanbul: Birsen yayınevi, 2004. Clay, Robert. Beautiful Thing. An Introduction to Design. New York: Berg, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Ödev | 8 | % 20 |
Sunum | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer | 4 | 2 | 8 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 77 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 3 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 2 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 2 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 2 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 2 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |