DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3921 | Mimarlıkta Seçilmiş Konular | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BERNA YAYLALI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BERNA YAYLALI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersi alan öğrencilerin,tarih ve tasarım dersleri ile ilişki kurmaları beklenmektedir. |
Dersin Amacı: | Bu dersin üç ana amacı vardır: (1) kentsel tasarım kavramlarını ve amaçlarını tanıtmak; (2) kentsel tasarımın morfolojik, sosyal, işlevsel ve zamansal gibi temel boyutlarını tanıtmak; (3) dersin ikinci bölümünde seçilen örneklerin incelenmesi yoluyla bu teorileri kentsel mekan projelerinin analizi ile bütünleştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapabilir hale geleceksiniz: 1. Kentsel tasarım literatürünün, kentsel tasarımın ana bileşenlerinin farkında olmak 2. Kentsel mekan ve kentteki işlevlere ilişkin önemli kuramsal yaklaşımları tanımlayabilmek ve tartışabilmek. 3. Kentsel tasarımda temel analitik, eleştirel ve araştırma becerilerini geliştirmek için bir dizi araştırma projesi (kısa makale veya poster, sunum olarak) üzerinde çalışabilmek Güncel kentsel tasarım projelerini morfolojik, sosyal, işlevsel ve zamansal boyutlarıyla analiz edebilmek. Translated with DeepL.com (free version) |
Kentsel alanların tasarlanması, son yüzyılda mimari tasarım ve şehir planlamasının en önemli parçalarından biri olmuştur. Bu nedenle öğrencinin kentsel tasarım literatürünü ve bu alandaki güncel tartışmaları tartışması çok önemlidir. Bu ders, insan ve kentsel mekan arasındaki karşılıklı ilişkiyi, kentsel tasarımın ana bileşenlerini ve kavramlarını tanıtmaktadır. Ders iki soruyla ilgilenecektir: kentsel mekanların biçimini şekillendirecek kuramsal yaklaşımlar nelerdir? ve kentsel tasarımdaki güncel yaklaşımlara referansla kentsel mekanların tasarımını nasıl değerlendirebiliriz? Bu bağlamda, kentsel tasarım tanımları ve rolleri, kuramsal kentsel tasarım yaklaşımları ve kentsel yaşamla ilgili boyutlar bu dersin odak noktası olacaktır. Ders boyunca kentsel mekânın fiziksel, sosyal, işlevsel ve zamansal boyutları değerlendirilecektir. Dersin ilk bölümü, kentsel tasarımın çeşitli yönlerini tartışmaya ve alanın çok boyutlu özelliklerini göstermeye odaklanmaktadır. İkinci bölüm, Türkiye'den ve dünyadan proje örnekleri üzerine görsel materyaller, röportajlar ve videolar kullanılarak güncel kentsel tasarım projeleri hakkında öğrencilerle birlikte tartışmalara ve sunumlara odaklanmaktadır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri şunlardır: Anlatım, bireysel çalışma, gezi, grup çalışması, tartışma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tersin Tanıtımı | |
2) | Sunum: Kentsel Tasarım Nedir? | Schurch, Thomas. (1999) "Reconsidering Urban Design: Thoughts about its Definition and Status as a Field or Profession" Journal of Urban Design 4, 1, pp.5-28 |
3) | Sunum: kamusal alanlar, kentsel mekanlar | Trancik, Roger. (1986) “Three Theories of Urban Spatial Design”, Chapter.4, In Finding Lost Space, pp. 97-112. |
4) | Arazi gezisi: Kentin Bizand ve Osmanlı katmanlarını Çerçevelemek, kent duvarlarına ziyaret. | Baş Bütüner, Funda, "Old City Walls as Public Spaces in Istanbul", Public Istanbul, Spaces and Sphere of the Urban, Frank Eckardt, Kathrin Wildner (eds.), Transcript Verlag, Bielefeld, 2008, pp.141-162. |
5) | Davetli konuşmacı | Schuitema, Karin, "Negotiation of the Past and Identities in a Changing Urban Landscape: A Multivocal History of Tophane", History Takes Place: Istanbul, Anna Hofmann / Ayşe Öncü (eds.), Jovis Verlag, 2015, pp.134-149. |
6) | Gezi:Karaköy-Galata-Tophane | |
7) | ara sınav | |
9) | Kentsel Tasarımın Bileşenleri II: Mekanın işlevsel Boyutu | Carmona et al. (2003) Public Places Urban Spaces, Part II, Chapter 6, The Functional Dimension, pp.165-193. |
10) | Gezi: Neoliberal kent, tarihi mahallelerin soylulaştırılması | İpek Türeli, "Exhibiting Vernacular Architecture" |
11) | Davetli konuşmacı | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Final teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Brown, Lance J., Dixon, David and Oliver Gilham. (2009). Urban Design for an Urban Century: Placemaking for People. John Wiley and Sons Inc.: New Jersey. Carmona, et al. (2003). Public Places Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design, Architectural Press: Boston, MA Carr, S. et. al. (1992) Public Space. Cambridge: Cambridge University Press. Gehl, J. (1971) Life Between Buildings: Using Public Space, Skive:Arkitektens Forlag Günay, Baykan. (1999) Urban Design is a Public Policy, METU Faculty of Architecture Press: Ankara. Lacobs, Jane. (1993). The Death and Life of Great American Cities, New York, NY: Modern Library. Larice, Michael. and Macdonald, E. (2007) The Urban Design Reader, Routledge, London Lynch, Kevin. (1960). The Image of the City, MA: MIT Press. Madanipour, A. (2003) Public and Private Spaces of the City, Routledge: New York Moughtin, C. (1992) Urban Design, Streets and Square, Oxford: Routledge. Spreiregen, Paul D. (1965) Urban Design: The Architecture of Towns and Cities, McGraw-Hill, New York. Trancik, Roger. (1986) Finding Lost Space: Theories of Urban Design, Van Nostrand Reinhold: New York |
Diğer Kaynaklar: | Ders sürecinde konu ile ilişkilendirilebilecek metinler eklenebilecektir. Supplementary material can be added during the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Arazi Çalışması | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Arazi Çalışması | 3 | 9 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 12 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Rapor Teslimi | 1 | 5 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |