ARC3907 Architecture and CinemaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC3907 Mimarlık ve Sinema Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: .
Dersin Amacı: Ders, mimarlık ve sinemanın ortak öğeleri -mekan, ortam, görsel dil- üzerinden ve gerçek/ yapay çevre, kültür, sanat bağlamlarında öğrencilerin mimarlık ve kentsel mekan algısını, kavrayışını, ilgili konularda tartışma ve yorumlama yetilerini geliştirmeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Film izleme, sinemada mimarlık, fiziksel ortam ve mekana ilişkin okuma ve tartışma yetilerini geliştirme
2. Mimarlığın sinemanın farklı janrları ile ilişkili olarak ne tür teknolojiler ve formlar ürettiğini analiz etme
3. Sinemayı mimarlık eleştirisi ve araştırmalarının bir alanı olarak anlama ve değerlendirme


Dersin İçeriği

Ders kapsamında, seçilen filmler üzerinden eleştirel mimari/mekansal okumalar ve tartışmalar yapılır. Bu bağlamda ele alınan temalar arasında, mekan-zaman / hafıza, modernitenin eleştirisi, kent ve periferi, ütopya-distopya mekan ve öğeleri bulunmaktadır.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney, Drama, Eğitsel Oyun, Gözlem, Grup Çalışması, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Tartışma, Proje Hazırlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Erken Filmler ve Mimarlığın Sahne Olarak Kullanımı The Cabinet of Dr. Caligari (1920, Robert Wiene Metropolis (1927, Fritz Lang
2) Mekan ve Zaman Battleship Potemkin (1925), Sergei Eisenstein Dogville (2003, Lars von Trier
3) Modernite ve Sosyal Eleştiri Modern Zamanlar (1936), Charlie Chaplin Playtime (1967) Jacques Tati
4) Banliyö Hayatının Eleştirisi The Truman Show (1999) Peter Weir La Haine (1995) Mathieu Kossovitz
5) Kapitalist Mekanın Eleştirisi Fight Club (1999), David Fincher Empty House (2004), Kim Ki Duk
6) Mimarlığın Geleceğine Bakış -Ütopya/Distopya Alphaville (1965) Jean-Luc Godard Blade Runner (multiple versions) [1982] Ridley Scott
7) Mimarlığın Geleceğine Bakış- Ütopya/Distopya Minority Report (2002) Steven Spielberg Matrix (1999) Larry ve Andy Wachowski
8) Arasınav
9) Uzayın Mimarisi Aelita: Queen of Mars (1924, Yakov Protazanov 2001: A Space Oddysey (1968, Stanley Kubrick Solaris (1979), Andre Tarkovsky
10) Sinemada Mimar Figürü The Fountainhead (1949), King Vidor My Architect (2003), Nathaniel Kahn
11) Kent ve Mimarlık Pier Paolo Pasolini Mamma Roma (1962) medea (1969) Amarcord (1973), Federico Fellini Tiffany’de Kahvaltı, 1961, Blake Edwards
12) Kent ve Mimarlık (limited city) Berlin Üzerinde Gökyüzü (1987), Wim Wenders (post-modern city Falling Down (1992), Joel Shumacher Night on Earth (1992) Jim Jarmush
13) Sinemada İstanbul Ağır Roman (1996), Mustafa Altıoklar Uzak (2002), Nuri Bilge Ceylan
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Students' notes

Öğrenci notları
Diğer Kaynaklar: Architecture and Film, M.Lamster (Ed.), Princeton Arch. P., 2000

Designing Dreams: Modern Architecture in the Movies, D.Albrecht, Hennesay + Ingalls, 2000

Cinema & Architecture: Melies, Mallet-Stevens, Multimedia, F. Penz (Ed.), British Film Institute, 1997

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Sunum / Seminer 1 3
Ödevler 1 3
Ara Sınavlar 1 2
Toplam İş Yükü 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. 4
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. 3
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. 3