Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Geometrik modelleme kavramı / 2B ve 3B modelleme / 3B modelleme arayüz ve elemanları |
|
2) |
Daha önceki derslerde öğrencilen 2B çizim ve düzenleme komutlarının gözden geçirilmesi |
|
3) |
Mimari plan, kesit ve cephelerin oluşturulması |
|
4) |
3D primitif geometrileri ile çalışma, transformasyon ve Boolean işlemleri #1 . hafta / 1. Ödevin duyusu |
|
5) |
3D primitif geometrileri ile çalışma / Transformasyon ve Boolean işlemleri #2
|
|
6) |
Spline ve Nurbs Modelleme #1 |
|
7) |
Spline ve Nurbs Modelleme #2 |
|
8) |
Poligon Modelleme #1 / 2. Ödevin duyurulması
|
|
9) |
Poligon Modelleme #2 |
|
10) |
Ara Sınav |
|
11) |
Üç boyutlu ortama dışarıdan 2B çizim alımı / İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu modeller oluşturulması #1 / Final ödevinin duyurulması |
|
12) |
İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu modeller oluşturulması #2 / 3B mimari kütüphane elemanlarının kullanılması
|
|
13) |
Vray ile Görselleştirme #1 |
|
14) |
Vray ile Görselleştirme #2 |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- The "www.sayisalmimar.com" web site for course announcement and some course materails and links
- The "students.autodesk.com" web site for downloading and obtaining software and related tutorials
|
Diğer Kaynaklar: |
- Markus Kulho, Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization, Focal Press, 2010.
- 3D Modeling & Surfacing, Bill Fleming, Morgan Kaufman, 1999
-Digital Design Media, William J. Mitchell, Malcolm McCullough, Van Nostrand Reinhold, 1991.
-Digital 3D Design, Simon Danaher, Watson-Guphill Publications, 2004. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
4 |
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
4 |
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
2 |
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
5 |
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
2 |