İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC2945 | Dijital Sunum Teknikleri | Bahar Güz |
1 | 2 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SALİH CEYLAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SALİH CEYLAN Doç. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | BAU iletişim fakültesi sanal gerçeklik laboratuarına gezi |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin mesleğin çağdaş ihtiyaçlarına dijital teknolojiler açısından hazırlanmalarına yardımcı olmak ve onlara gelecekteki mimarlık yaşamları için bir kavramsal çerçeve sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıdaki ders kazanımlarına sahip olur: - Tasarım sürecinin her aşamasında ihtiyaç duyulan grafik ve dijital teknoloji becerileri gibi uygun temsil tekniklerini seçme ve kullanma becerisi - 3 boyutlu sunum tekniklerini geliştirme becerisi - Tasarım sürecinde bilgisayar etkin olarak kullanma becerisi - 3B modelleme sistemlerini bir çizim ve sunum aracı olarak etkin bir şekilde devreye alma becerisi |
Etkili sunum, bir mimarın yetenek ve becerileri yelpazesinde önemli bir bileşendir. Araştırma ve analiz aşamalarından konsepte ve nihai üretime kadar, tasarımın her aşamasında bir mimarın çalışmasının arkasındaki fikirleri ifade etmenin anahtarı uygun iletişim tekniğidir. Bu ders, öğrencilere farklı yazılımlar kullanarak etkili ve ilgi çekici sunumlar oluşturmak için gerekli olan pratik kavramsal ve teknik becerileri tanıtır. Bu ders, belirli bir yazılıma odaklanmak yerine, dijital sunum teknikleri hakkında kapsamlı bir bakış açısı sağlamak için öğrencileri çok çeşitli 2D-3D çizim, animasyon ve sunum programları ile tanıştırır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş - Mimaride temsilin tarihi ve bilgisayar destekli tasarım | |
2) | Mimaride dijital teknolojilerin tarihi | |
3) | Poster sunumları ve 2 boyutlu görselleştirme: Illustrator | |
4) | Poster sunumları ve 2 boyutlu çizim: Illustrator | |
5) | 3 boyutlu modelleme ve render: 3ds Max | |
6) | 3 boyutlu modelleme ve görselleştirme: 3ds Max | |
7) | 3 boyutlu modelleme ve 3 boyutlu çıktı alınması: Fusion360 | |
8) | 3 boyutlu modelleme ve 3 boyutlu çıktı alınması: Fusion360 | |
9) | İleri 3 boyutlu modelleme: eğrisel çizgiler ve yüzeyler: Rhinoceros | |
10) | İleri 3 boyutlu modelleme, 3 boyutlu objeler ve transformasyonları: Rhinoceros | |
11) | İleri modelleme, ışık-malzeme ayarları ve görselleştirme: Rhinoceros | |
12) | Konuk sunumu: Allplan ve Lumion | |
13) | Animasyon oluşturma: Lumion | |
14) | BAU Galata kampüsü sanal gerçeklik laboratuarına ziyaret | |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları gerekli olması durumunda sağlanacaktır. / Lecture notes will be provided when necessary. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 10 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |