ARC1042 Digital Media in ArchitectureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC1042 Mimarlıkta Dijital Medya Bahar 0 4 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. PINAR ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YİĞİT YILMAZ
Dr. PINAR ŞAHİN
Öğ.Gör. İLHAN AYDIN MELTEM
Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilere, mimari temsil araçları olarak iki ve üç boyutlu çizim, modelleme, görselleştirme ve görüntü işleme yazılımlarını kullanma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Programlama ve tasarım sürecinin her aşamasında temel biçimsel unsurları iletmek için geleneksel grafik ve dijital teknoloji becerileri gibi uygun temsil edici araçları kullanabilme.

Dersin İçeriği

Bu derste, mimarlık öğrencilerinin ihtiyaçlarına yönelik olarak, iki boyutlu mimari çizim, üç boyutlu modelleme ve görüntü işleme yazılımlarının eğitimi verilmektedir. Böylelikle öğrencilerin tasarım aşamasından sunum aşamasına kadar dijital araçlardan faydalanmaları sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mimarlıkta bilgi teknolojileri ve bilgisayar grafiklerinin temel kavramlarına giriş. Bilgisayar destekli çizim yazılımı (AutoCAD): Gelişimiş çizim ve düzenleme komutları, katmanlar, çizgi tipleri.
2) AutoCAD:Gelişmiş düzenleme komutları. Mimari proje çizimi: Plan, kesit, görünüş çalışmaları, ölçülendirme.
3) AutoCAD: Mimari proje çizimi, yazdırma ve çıktı alma ayarları.
4) Dijital görüntü işleme yazılımı (Adobe Photoshop): Raster Grafikler, Katmanlar, kompozisyon, görüntü ve metin düzenleme ve dönüştürme araçları
5) Adobe Photoshop: Dijital görüntü işleme: Seçim, filtre ve görüntü geliştirme araçları
6) Adobe Photoshop: Gelişmiş düzenleme ve değiştirme araçları
7) Karma-media: CAD verileriyle çalışma
8) Arasınav
9) Üç Boyutlu Geometrik Modelleme Yazılımı (Sketchup): Temel modelleme ve hassas araçlar
10) SketchUp: Bileşenler, gruplar, kesit/görünüş ve basit modelleme teknikleri
11) SketchUp: CAD verileri ile çalışma, mimari modelleme ve malzeme ekleme, styling tercihleri.
12) Enscape programına giriş: Sketch Up'ta yapılan bir modele gelişmiş malzeme ekleme, ışık ve render ayarları.
13) Karma medya: AutoCAD, Sketch Up, Enscape ve Adobe Photoshop ile koordineli çalışma, farklı verilerin içe ve dışa aktarımı. Bir mimari projenin tüm bileşenleri ile poster formatında sunulması.
14) Karma medya: AutoCAD, Sketch Up, Enscape ve Adobe Photoshop ile koordineli çalışma, farklı verilerin içe ve dışa aktarımı. Bir mimari projenin tüm bileşenleri ile poster formatında sunulması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AutoCAD, Photoshop ve Sketchup üzerine yardımcı kitaplara üniversite kütüphanesinden erişilebilir.


Some supplementary books on AutoCAD, Photoshop and Sketchup can also be hepful and are accessible at the university library.
Diğer Kaynaklar: http://www.adobe.com/tr/products/photoshopfamily.html
http://www.cadtutor.net/tutorials/autocad/learning-autocad-2012.php
http://sketchup.google.com/intl/en/training/videos.html

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 14 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. 3
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. 2
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir 3
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. 5
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.