Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mimarlıkta bilgi teknolojileri ve bilgisayar grafiklerinin temel kavramlarına giriş. Bilgisayar destekli çizim yazılımı (AutoCAD): Gelişimiş çizim ve düzenleme komutları, katmanlar, çizgi tipleri. |
|
2) |
AutoCAD:Gelişmiş düzenleme komutları. Mimari proje çizimi: Plan, kesit, görünüş çalışmaları, ölçülendirme. |
|
3) |
AutoCAD: Mimari proje çizimi, yazdırma ve çıktı alma ayarları. |
|
4) |
Dijital görüntü işleme yazılımı (Adobe Photoshop): Raster Grafikler, Katmanlar, kompozisyon, görüntü ve metin düzenleme ve dönüştürme araçları |
|
5) |
Adobe Photoshop: Dijital görüntü işleme: Seçim, filtre ve görüntü geliştirme araçları |
|
6) |
Adobe Photoshop: Gelişmiş düzenleme ve değiştirme araçları
|
|
7) |
Karma-media: CAD verileriyle çalışma |
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
Üç Boyutlu Geometrik Modelleme Yazılımı (Sketchup): Temel modelleme ve hassas araçlar
|
|
10) |
SketchUp: Bileşenler, gruplar, kesit/görünüş ve basit modelleme teknikleri |
|
11) |
SketchUp: CAD verileri ile çalışma, mimari modelleme ve malzeme ekleme, styling tercihleri. |
|
12) |
Enscape programına giriş: Sketch Up'ta yapılan bir modele gelişmiş malzeme ekleme, ışık ve render ayarları. |
|
13) |
Karma medya: AutoCAD, Sketch Up, Enscape ve Adobe Photoshop ile koordineli çalışma, farklı verilerin içe ve dışa aktarımı. Bir mimari projenin tüm bileşenleri ile poster formatında sunulması.
|
|
14) |
Karma medya: AutoCAD, Sketch Up, Enscape ve Adobe Photoshop ile koordineli çalışma, farklı verilerin içe ve dışa aktarımı. Bir mimari projenin tüm bileşenleri ile poster formatında sunulması.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
3 |
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
2 |
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
3 |
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
5 |
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|