Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, Syllabus incelemesi, 2 Boyutlu Geometrik Modellemeye giriş (AutoCAD), Çizim ve düzenleme komutları ve Temel çizimler |
|
2) |
Autocad'de katmanlarla çalışma, Çizim ve düzenleme komutları, Temel çizimler |
|
3) |
AutoCAD: Plan/Kesit/Görünüş çizim setleri, Ölçülendirme |
|
4) |
AutoCAD: Plan/Kesit/Görünüş çizim setleri, Çıktı alma, çizim ayarları, Ölçek
|
|
5) |
Adobe Photoshop: Birleştirme I, Düzenleme komutları
|
|
6) |
Adobe Photoshop: Birleştirme II, Düzenleme komutları
|
|
7) |
Mixed media (AutoCAD+ Adobe Photoshop): AutoCAD ve Adobe Photoshop yazılımları ile koordineli çalışma.
|
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
Mixed media (AutoCAD+ Adobe Photoshop): AutoCAD ve Adobe Photoshop yazılımları ile koordineli çalışma. |
|
10) |
3D Geometrik / Konsept Modelleme (SketchUp) : Konsept modelleme ve temel modelleme araçlarına giriş.
|
|
11) |
SketchUp : Grup, bileşen, malzeme gibi araçları modellemede kullanma. |
|
12) |
Mixed Media (AutoCAD- Sketch Up- Photoshop): CAD verileri ile çalışma, görselleştirme ve işleme teknikleri. |
|
13) |
Mixed Media (AutoCAD- Sketch Up- Photoshop): AutoCAD, Sketch Up ve Adobe Photoshop ile koordineli çalışma. |
|
14) |
Mixed Media (AutoCAD- Sketch Up- Photoshop): AutoCAD, Sketch Up ve Adobe Photoshop ile koordineli çalışma. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
3 |
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
2 |
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
3 |
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
5 |
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|