ARC1023 Introduction to Architectural CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC1023 Mimarlık Kültürüne Giriş Bahar
Güz
2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BERNA YAYLALI
Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı mimari tasarımın prensipleri, yapım, malzeme ve bağlamı içeren mimarlık kültürü hakkında bilinçlenme yaratmaktır. Kültür içinde yeşeren düşüncelerle şekillenen mekan, biçim, teknoloji ve yapı malzemeleri vurgulanacak noktalardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Etkili okuma, yazma, anlatma ve dinleme becerisi kazanma
-Farklı kültürleri ve bireyleri tanımlayan gereksinimleri, değerleri, davranış normlarını, fiziksel yetenek, sosyal ve mekansal örüntüleri anlama ve bu çeşitliliğin mimarların sorumluluk ve sosyal kimliklerine etkileri
-Mimarların kamusal yarar, tarihi çevreye saygı ,yerel ve global çevrelerdeki yaşam kalitesi konusundaki sorumluluklarının anlaşılması
-İnsan davranışı, doğal ve yapay çevrenin tasarımı arasındaki ilişkiyi anlama

Dersin İçeriği

Ders, mimarlık prensiplerini bağlamında mimarlık, mimarlık kültürü nedir sorularını tartışır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Başlangıç/Scope of the course
2) Tartışma: Mimarlık Nedir?
3) Mimarlık Tarih ve Kuramı/Meslek olarak Mimarlık/İletişim araçları
4) Mimarlık/Mekan/Strüktür/Zarf
5) Mimarlık/Geometri
6) Biçim ve Düzen
7) Estetik/Mimarlıkta Oran ve Ölçek
8) Arasınav
9) Mekan ve Işık
10) Mimarlık ve İşlev
11) Mimarlık ve Hareket/Sirkülasyon/Promönat
12) Mimarlık/Strüktür/Yapı malzemesi
13) Mimarlık/ Bağlam
14) Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: NA
Diğer Kaynaklar: -Arnhime R., Dynamics of Architectural Form, Berkeley, 1977
-Baker G.H., Design Strategies in Architecture.An Analysis of Form,VNR, New York, 1996
-Burden E., Elements of Architectural Design: A Visual Resource, VNR, New York, 1995
-Ching F., Architecture: Form Space and Order, VNR, New York, 1996
-Ching F., Interior Design, VNR, NY, 1987.
-Clark R., Presidents in Architecture, VNR,NY, 1985.
-Conway H., Understanding Architecture, Routledge, London, 1994.
-Giedion S., Space, Time and Architecture, Harvard U Press, 1982.
-Farrelly, L., The Fundamentals of Architecture, Academia, Singapore, 2007
-Farrelly, L. (Construction +Materiality/AVA Publishing) Yapım + Malzeme, Literatür, İstanbul,2012
-Kuban D., Mimarlık Kavramları, Yem Yayın, 4. Baskı, İstanbul, 1992.
-Palmer J., Dodson M., Design and Aesthetics, Routledge, NY, 1996
-Rasmussen, S.E., Experiencing Architecture, The MIT Press,Cambridge, 1982.
-Rapoport, A., House Form and Culture,Prentice Hall NJ, 1969
-Rudofsky, B., The Prodigious Builders, HBJ,USA, 1977
-Smithies K.W., Principles of Design in Architecture, VNR, New York, 1981
-Soygeniş, S., Mimarlık- Düşünmek, Düşlemek, Yapı Yayın, İstanbul, 2006
-Soygeniş,S.,M., İstanbul-An Urban Commentary, Birsen Yayın, Istanbul, 2006
-Unwin S., Analysing Architecture, Routledge, New York, 1997

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Uygulama 5 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 9 63
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.