ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE4412 | Güç Santralleri Mühendisliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Geçerli değildir. |
Dersin Amacı: | Bu ders, elektrik enerjisi üretmek için kullanılan farklı teknolojilerdeki temel kavramları tanıtarak elektrik santrali mühendisliğinin temelleri üzerinde durmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Güç santrali tasarımındaki temel konuları tanımlar, 2. Buhar tabanlı çalışan güç santrallerini açıklar, 3. Buhar tabanlı güç santrallerinde kullanılan yakıt çeşitlerini sınıflandırabilir, 4. Hidroelektrik santrallerın çalışma presiplerini anlar, 5. Nükleer santralların çalışma presiplerini anlar, 6. Yenilenebilir enerji kullanan güç santrallerinin çalışma prensiplerini anlar. |
Elektrik santrallerinin temelleri, enerji kaynakları ve kullanımı, değişken yük, buhar tabanlı güç santralları, santrallarda kullanılan yakıtlar, dizel güç santralları, gaz türbünlü santrallar, hidroelektrik santrallar, nükleer santrallar, güneş enerjisi ve rüzgar enerjisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Güç santrallarının temelleri | |
2) | Enerji kaynakları ve kullanımları | |
3) | Değişken yük, terimler ve faktörler. | |
4) | Buhar santrali | |
5) | Buhar santrallarında kullanılan yakıt türleri. | |
6) | Dizel Güç Santralları. | |
7) | Gaz türbünlü güç santralları. | |
8) | Hidroelektrik güç santralları. | |
9) | Nükleer güç santralları. | |
10) | Güneş enerjisi. | |
11) | Rüzgar enerjisi. | |
12) | Hidrojen enerjisi. | |
13) | Biyoyakıtlar. | |
14) | Ders konularının tekrarı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Raja, A.K., Srivastava, A.P., Dwivedi, M., “Power Plant Engineering”, New Age International Publishers, 2006. |
Diğer Kaynaklar: | Black & Veatch, “Power Plant Engineering”, Springer, 1996. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ödevler | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |