ESE4101 Sustainable EnergyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ESE4101 Sürdürülebilir Enerji Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZCAN HÜSEYİN GÜNHAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CANAN ACAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Geçerli değildir.
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere sürdürülebilirlik tanımının içinde barındırdığı farklı kavramları ve bunların arasındaki çelişen hedefleri göstermek, teknoloji ve teknolojiye bağımlı enerji politika seçeneklerini anlatmak ve değişik çözümler üretebilmek için bir değerlendirme çerçevesi sunmaktır. Bu amaca yönelik olarak ders içinde konvansiyonel ve yeni ve yenilenebilir enerji kaynakaları ile bugün'ün ve yarının teknolojileri üstün ve zayıf yönleriyle ele alınır, ekonomik yönden incelenir ve giderek artan regulasyonlar bazında ne derece uyumlu oldukları anlatılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Sürdürülebilirlik kavramının hangi ayaklar üzerinde durduğunu ve bunlardan biri olan enerji'nin önemini kavrar.
II. Değişik enerji kaynakları arasındaki farkları sürdürülebilirlik açısından ayırd eder.
III. Enerji üretimi ve tüketiminin yerel, bölgesel ve küresel etkilerini kavrar.
IV. Enerji ile ekonominin diğer sektörleri arasındaki ilişkileri bilir.
V. Çeşitli "sürdürülebilirlik indeksleri ve göstergeleri'ni anlar.
VI. Değişik fosil yakıtların insan yaşamındaki yerini bilir.
VII. Fosil yakıtların arama/sondaj/çıkarma aşamasından son tüketiciye gelene kadar geçtiği tüm evrelerde ortaya çıkan sorun ve sorunsalları bilir.
VIII. Fosil yakıtların çevre etkilerini anlar ve analiz eder.
IX. Yeni ve yenilenebilir enerji kaynaklarının her birinin özelliklerini ayırd edip insan yaşamı üzerindeki rolünü bilir.

Dersin İçeriği

Enerji tüketiminin sürdürülebilirlik, doğal kaynak kısıtları, teknolojik performance, çevre etkileri ve ekonomi bakış açılarından ele alınması. Nükleer, solar, rüzgar, jotermal ve hidrolik enerji türlerinin ekonomik, teknik ve çevresel özelliklerinin incelenmesi,Ekonomik gelişme ile enerji tüketimi, mevcut ve geleceğin teknolojileri arasındaki ilişkiler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sürdürülebilir Enerji
2) Enerji Kaynakları
3) Ödev 1, Sınıfta sunumlar
4) Enerji Üretim ve Tüketiminin Çevre Üzerinde Yerel, Bölgesel ve Küresel Etkileri
5) Ekonomik Değerlendirme
6) Enerji Sistemleri ve Sürdürülebilirlik Ölçütleri
7) Ödev 2, Sınıfta sunumlar
8) Fosil Yakıtlar ve Fosil Enerji
9) Ara-sınav
10) Fosil Yakıtlar ve Fosil Yakıtlardan Elde Edilen Enerjinin Çevresel Etkileri
11) Nükleer Enerji
12) Ödev 3, Sınıfta Sunumlar
13) Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Rolü
14) Enerji Sistemlerinin Karmaşıklık Düzeyi
15) Final Sınavına Hazırlık
16) Final Sınavına Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları/pp sunumları
Referans kitap: J. W. Tester, E. M. Drake, M. W. Golay, M. J. Driscoll, and W. A. Peters ,“Sustainable Energy- Choosing Among Options”,1995

Lecture Notes and pp presentations
Reference(s): J. W. Tester, E. M. Drake, M. W. Golay, M. J. Driscoll, and W. A. Peters ,“Sustainable Energy- Choosing Among Options”,1995
Diğer Kaynaklar: Makaleler ders sırasında bildirilecektir.
Papers to be announced later.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek