SEN4504 Management Information SystemsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4504 Yönetim Bilişim Sistemleri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. BARIŞ YÜCE
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencileri organizasyonlarda Bilgi Sistemleri rolünü öğrenmeleri için motive etmektir. Bilgisayar teknolojileri, bilgi geliştirme, bilgi sistemlerinin bilgi ve organizasyon mimarileri için iş organizasyonuna etkisi ile ilgili MIS konuları. Ders, teknik ve yönetsel konuları kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kurumsal bilgi sistemlerini tarif eder
2. Bilgi sistemleri organizasyonlarını tanımlar
3. Ahlaki ve sosyal konularını analiz eder
4. Donanım ve yazılım varlıkları yönetimini analiz eder
5. Veri kaynakları yönetimini analiz eder
6. Bilgi yönetimini tarif eder
7. Karar verme yönetimini uygular
8. Sistemlerin iş değerini tanımlar
9. Bilgi sistemleri güvenlik kontrolünü analiz eder

Dersin İçeriği

Dersin içeriği dijital işletme yönetimi, kurumsal bilgi sistemleri, bilgi sistemleri, organizasyonlar, yönetim ve strateji, dijital firma: elektronik İş ve elektronik ticaret, dijital firmada etik ve sosyal konular, donanım ve yazılım varlıkları yönetimi, veri kaynakları yönetimi, internet ve yeni bilgi teknolojisi altyapısı, dijital firma için bilgi yönetimi, dijital firma için karar verme yönetim artırımı , sistemlerin iş değerini anlama ve değişim yönetimi, bilgi sistemleri güvenliği ve kontrol konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital İşletme Yönetimi
2) Kurumsal Bilgi Sistemleri
3) Bilgi Sistemleri, Organizasyonlar, Yönetim ve Strateji
4) Dijital Firma: Elektronik İş ve Elektronik Ticaret
5) Dijital Firmada Etik ve Sosyal Konular
6) Donanım ve Yazılım Varlıkları Yönetimi
7) Veri Kaynakları Yönetimi
8) Veri Kaynakları Yönetimi / Arasınav I
9) İnternet ve Yeni Bilgi Teknolojisi Altyapısı
10) Dijital Firma için Bilgi Yönetimi
11) Dijital Firma için Karar Verme Yönetim Artırımı
12) Dijital Firma için Karar Verme Yönetim Artırımı / Arasınav II
13) Sistemlerin İş Değernii Anlama ve Değişim Yönetimi
14) Bilgi Sistemleri Güvenliği ve Kontrol

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Laudon, J., Laudon,K., “Management Information Systems”, McGraw Hill, 2008
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 6 18
Küçük Sınavlar 2 3 6
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 17 17
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.