ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4422 | Komut Dosyası Oluşturma Dilleri | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kodlama dilleri ve uygulamaları öğrencileri programlamanın yeni yollarıyla tanıştırır ve onları yeni nesil yazılım sistemleri için çok önemli bir teknoloji olan bileşen tabanlı yazılım alanına yönlendirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Genel olarak kodlama dilleri doğasını tanımlar 2. Kodlama ve veritabanı sistemlerine dayalı çözümlerin geliştirilmesi için gerçek dünya problemlerinin yazılım modellemesini analiz eder 3. JavaScript kullanılarak HTML Document Object Model ve istemci script tanımlar 4. PHP kullanılarak sunucu tarafı programlamayı analiz eder 5. Perl, Python gibi diğer sunucu tarafı kodlama dillerini analiz eder 6. CSS ve XSLT analiz eder 7. Veritabanı tabanlı web uygulamalarını analiz eder 8. Web sunucuları teknolojisi ve Apache yapılandırma şartlarını açıklar 9. AJAX uygulamalarını tasarlar ve AJAX uygulamalarının geleneksel web uygulamalarından ne kadar farklı olduğunu tanımlar |
Kodlama Dillerine Giriş; Web kodlama esasları ve web uygulamalarının anatomisi; Biçimlendirme dilleri ve HTML'e genel bakış; Web sayfalarına etkileşim eklemek ve Javascript esasları; CSS, XML ve XSLT; PHPye hızlı bir giriş; MySQL temelleri; AJAX; JSON; Sunucu Teknolojileri: Apache Web Sunucusu Yapılandırma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kodlama Dillerine Giriş | |
2) | Web kodlama ksasları ve web uygulamalarının anatomisi | |
3) | Biçimlendirme dilleri ve hızlı bir HTML dersi | |
4) | Web sayfalarına etkileşim eklemek ve Javascript esasları | |
5) | CSS, XML ve XSLT | |
6) | PHPye hızlı bir giriş | |
7) | PHP dili özellikleri ve mimarisi | |
8) | PHP / Arasınav I | |
9) | PHP Değişkenleri, globaller, sözdizimi, Döngüler, kararlar, işlev/yöntemler, diziler, dosyalar, katar vb. | |
10) | Nesneye Yönelik PHP; Temel MySQL ve veritabanı tabanlı PHP uygulamaları | |
11) | AJAX temelleri | |
12) | AJAX / Arasınav II | |
13) | JQuery; JSON | |
14) | Sunucu Teknolojileri: Apache Web Sunucusu Yapılandırma |
Ders Notları / Kitaplar: | Steven A. Gabarro, “Web Application Design and Implementation”, Wiley, ISBN: 0-471-77391-3 |
Diğer Kaynaklar: | Online resources, manuals |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |