EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4422 | Komut Dosyası Oluşturma Dilleri | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kodlama dilleri ve uygulamaları öğrencileri programlamanın yeni yollarıyla tanıştırır ve onları yeni nesil yazılım sistemleri için çok önemli bir teknoloji olan bileşen tabanlı yazılım alanına yönlendirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Genel olarak kodlama dilleri doğasını tanımlar 2. Kodlama ve veritabanı sistemlerine dayalı çözümlerin geliştirilmesi için gerçek dünya problemlerinin yazılım modellemesini analiz eder 3. JavaScript kullanılarak HTML Document Object Model ve istemci script tanımlar 4. PHP kullanılarak sunucu tarafı programlamayı analiz eder 5. Perl, Python gibi diğer sunucu tarafı kodlama dillerini analiz eder 6. CSS ve XSLT analiz eder 7. Veritabanı tabanlı web uygulamalarını analiz eder 8. Web sunucuları teknolojisi ve Apache yapılandırma şartlarını açıklar 9. AJAX uygulamalarını tasarlar ve AJAX uygulamalarının geleneksel web uygulamalarından ne kadar farklı olduğunu tanımlar |
Kodlama Dillerine Giriş; Web kodlama esasları ve web uygulamalarının anatomisi; Biçimlendirme dilleri ve HTML'e genel bakış; Web sayfalarına etkileşim eklemek ve Javascript esasları; CSS, XML ve XSLT; PHPye hızlı bir giriş; MySQL temelleri; AJAX; JSON; Sunucu Teknolojileri: Apache Web Sunucusu Yapılandırma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kodlama Dillerine Giriş | |
2) | Web kodlama ksasları ve web uygulamalarının anatomisi | |
3) | Biçimlendirme dilleri ve hızlı bir HTML dersi | |
4) | Web sayfalarına etkileşim eklemek ve Javascript esasları | |
5) | CSS, XML ve XSLT | |
6) | PHPye hızlı bir giriş | |
7) | PHP dili özellikleri ve mimarisi | |
8) | PHP / Arasınav I | |
9) | PHP Değişkenleri, globaller, sözdizimi, Döngüler, kararlar, işlev/yöntemler, diziler, dosyalar, katar vb. | |
10) | Nesneye Yönelik PHP; Temel MySQL ve veritabanı tabanlı PHP uygulamaları | |
11) | AJAX temelleri | |
12) | AJAX / Arasınav II | |
13) | JQuery; JSON | |
14) | Sunucu Teknolojileri: Apache Web Sunucusu Yapılandırma |
Ders Notları / Kitaplar: | Steven A. Gabarro, “Web Application Design and Implementation”, Wiley, ISBN: 0-471-77391-3 |
Diğer Kaynaklar: | Online resources, manuals |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 3 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 2 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 2 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 2 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 2 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |