SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4102 | J2ME ile Kablosuz Programlama | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | J2ME ve mobil uygulama geliştirme konuları Java 2 Platform, Micro Edition (J2ME) ile Java programlama dili geliştiricileri için ileri seviyede ve yüksek düzeyde tasarlanmış web tabanlı öğretim sağlar. Bu konular, özel durum işleme ve GUI bileşenleri gibi temel Java programlama dili konularını inceleyerek başlar. Daha sonra J2ME Wireless Toolkit 2.x'in yeni özellikleri ve nasıl Mobil Interface Device Profile (MIDP) 2.0 gelişimini desteklediği incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. J2ME ve Java tabanlı kablosuz uygulama geliştirir 2. Belirli bir mobil uygulama sistemi geliştirirken uygun programlama teknoloji ve tekniklerini seçer 3. Mobil uygulama geliştirme standartları, protokolleri ve teknolojileri kavramlarını ifade eder 4. Mobil uygulama sistemlerinin geliştirilmesine yönelik temel sorunları analiz eder |
Dersin içeriği kablosuz programlama temelleri, j2me, j2me geliştirme ortamı, midlet ile olay işleme, midp'de gui tasarımı, midp'de kalıcı depolama, midp'de ağ, kablosuz yazılım tasarım teknikleri, java me & blackberry ile mobil uygulamalar, düşünceler, uygulamalar ve mobil cihazlar (blackberry) için kullanım kılavuzu, blackberry ile gui bileşenleri, blackberry olay işleme konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kablosuz Programlamaya Giriş | |
2) | J2ME'ye Giriş | |
3) | J2ME Geliştirme Ortamı | |
4) | MIDlet ile Olay İşleme | |
5) | MIDP'de GUI Tasarımı | |
6) | MIDP'de Kalıcı Depolama | |
7) | MIDP'de Ağ | |
8) | MIDP / Arasınav | |
9) | Kablosuz Yazılım Tasarım Teknikleri | |
10) | Java ME & BlackBerry ile Mobil Uygulamalar | |
11) | Düşünceler, Uygulamalar ve Mobil Cihazlar (BlackBerry) için Kullanım Kılavuzu | |
12) | BlackBerry ile GUI bileşenleri Bölüm I | |
13) | BlackBerry ile GUI bileşenleri Bölüm II | |
14) | BlackBerry Olay İşleme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |