SEN3304 Human Computer InteractionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN3304 İnsan Bilgisayar Etkileşimi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Arş.Gör. MERVE ARITÜRK
Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Asıl amaç, yazılım mühendisliğinde kullanıcı merkezli tasarımı anlamaktır. HCI, hem akademik, hem de profesyonel, disiplinlerarası bir çalışma alanıdır. Bilgisayar bilimlerini, antropolojiyi ve eğitsel psikolojiyi vb. kapsar. Kullanıcı arayüzü tasarımı konuları ve son kullanıcıların yazılım geliştirme sürecindeki ihtiyaçları için kritiktir ve bu konular anlatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İnsan-bilgisayar etkileşimi ile ilgili temel terimleri ve kavramları tanımlar
2. Sınırları ve insan yeteneklerini tanımlar
3. Kullanıcı ve görev analizi gerçekleştirir
4. Kullanıcı arayüzü tasarlar ve prototipi geliştirir
5. Kullanılabilirlik testi adımlarını belirler
6. İnsanın bakış açısını analiz eder
7. Kullanıcı arabirimleri için renk ve tipografinin önemini anlatır
8. Erişilebilirlik, küreselleşme ve kişiselleştirme gibi yeni kullanıcı arayüzü tasarım tekniklerini gözden geçirir
9. Bir kullanıcının görev ve amaç yapılarına uygun hiyerarşik bir model belirler
10. HCI'ın yeni araştırma alanlarını belirler

Dersin İçeriği

Dersin içeriği hci kavramları, etkileşimli sistemleri doğallaştırma, kullanıcı-merkezli sistem tasarımında kullanıcı modelleme, kullanıcı merkezli sistem tasarım süreci, görev analizi, gereksinimleri toplama, storyboard ve prototipleme, bilişsel fizyoloji,insan işlemci modeli, basit teorileri ilerletmek, insan kavrayışı teorileri, gözlemsel değerlendirme ve protokol analizi, deneyler konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etkileşimli Tasarım nedir?
2) Etkileşimi anlama ve kavramsallaştırma
3) Bilişsel Faaliyetler
4) Sosyal Etkileşim ve Tasarım
5) Duygusal Etkileşim ve tasarım
6) Arayüzler ve Tasarım
7) Arayüzler ve Tasarım İlkeleri
8) Veri Toplama Yöntemleri
9) Veri analizi, yorumlanması ve sunumu
10) Etkileşimli Tasarım Süreci
11) Kullanıcı Merkezli Arayüz Değerlendirme Yöntemleri
12) Proje Sunumları
12) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Preece, Rogers, Sharp, Interaction Design Beyond Human-Computer Interaction, 2015, 4th edition, Wiley,
Serengül Smith Atakan, Human Computer Interaction, Thomson, 2006, ISBN: 1-84480-454-2
Alan Dix, Janet Finlay, Gregory D. Abowd, Russell Beale, Human – Computer Interaction, Third Edition, Pearson Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 9 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Proje 1 8 8
Küçük Sınavlar 9 5 45
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.